معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت از ابتدای سال تاکنون، اقدام‌هایی را با هدف افزایش سطح رضایتمندی ایثارگران صنعت نفت پیگیری و اجرا کرده است.

به گزارش خبرنگار، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در این زمینه با هماهنگی دیوان محاسبات، برگشت مبالغ کسر ساعات کار (اضافه کار) ایاب و ذهاب و حق‌الزحمه بهره‌وری مشمولان حالت اشتغال را امکان‌پذیر و کسر نکردن سه درصد از مستمری/ مقرری در بازنشستگی پیش از موعد جانبازان و فرزندان شهدا را محقق کرده است.

این معاونت بر مبنای مفاد بند (ر) ماده (۸۸) قانون برنامه ششم توسعه، معافیت پرداخت کسور بازنشستگی رزمندگان را در دستور کار قرار داد و با اتکا به مفاد جزء (۶) بند (ث) این ماده قانونی نیز اعمال یک مقطع تحصیلی بالاتر رزمندگان را اجرایی کرد. پرداخت فوق‌العاده ایثارگری و پرداخت آن به جانبازان حالت اشتغال و بهره‌مندی عائله تحت تکفل جانبازان حالت اشتغال فوت‌شده از حقوق حالت اشتغال نیز بر اساس ماده (۵۱) و ماده (۵۵) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در سال ۹۹ محقق شده است.

معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در گام بعدی، پرداخت ۱۰۰ درصدی هزینه درمان ایثارگران و ۱۰۰ درصد هزینه درمان دندان‌پزشکی ناشی از جانبازی را عملیاتی و آرای کمیسیون ماده (۱۶) رسیدگی به شکایات ایثارگران و نیز آرای دیوان عدالت اداری در این باره را اجرا کرده است.

تعدیل مدرک تحصیلی ایثارگران دارای مرخصی تحصیلی و مشمولین حالت اشتغال، پرداخت فوق‌العاده ایثارگری برای سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸، عدم استرداد مبالغ پاداش سنوات خدمت در بازگشت به کار ایثارگران، پرداخت فوق‌العاده ایثارگری ماده (۵۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران برای سال‌های ۱۳۹۲ لغایت ۱۳۹۶ و تعیین مستمری مشمولان حالت اشتغال بر اساس آخرین حقوق و مزایای مشمولان کشوری از دیگر اقدام‌های انجام‌شده در این مسیر به شمار می‌رود.