معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس از انجام مذاکرات اولیه با کشورهای اروپایی و آفریقایی به منظور کاهش بازه زمانی تعمیرات سالانه تأسیسات پارس جنوبی بدون از سرویس خارج کردن سکوهای گازی خبر داد.
به گزارش خبرنگار به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، یحیی رشیدی با اشاره به تکنولوژی‌های روز دنیا مبنی بر پایش و رفع عیوب مخازن و تاسیسات گازی بدون از سرویس خارج کردن سکو و باز کردن درب فیزیکی مخزن گفت: با اجرای سامانه PIMS برنامه‌ریزی بلندمدتی برای تعمیر خطوط لوله جریانی تاسیسات گازی پارس جنوبی در فاصله‌های زمانی مشخص می‌توان انجام داد که نقاط، نوع پایش و تعمیرات را هم شامل می‌شود.

وی با بیان این‌که در هیچ کجای دنیا سکوهای دریایی به مدت ۵ تا ۱۰ روز برای تعمیر از مدار تولید خارج نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: هر سکوی گازی که از سرویس خارج می‌شود، روزانه میلیاردها تومان عدم‌النفع به همراه دارد، بنابراین سرمایه‌گذاری در این زمینه در بلندمدت کاهش هزینه‌ها را به همراه دارد.

رشیدی کاهش بازه زمانی تعمیرات سالانه تاسیسات پارس جنوبی را نیازمند به‌کارگیری فناوری‌های نو دانست و گفت: شرح کار و انتخاب پیمانکار این طرح در حال آماده‌سازی است و رایزنی‌هایی با چند شرکت اروپایی و آفریقایی و شرکت‌های داخلی دارای شرکای اروپایی در این زمینه انجام شده است.

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس شرایط موجود و قوانین بروکراسی حاکم بر کشور را بر روند انجام مذاکرات با شرکت‌های خارجی تأثیرگذار دانست و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک تعمیرات اساسی سکوهای پارس جنوبی به بازه زمانی یک تا ۲ روزه کاهش یابد و خارج کردن سکو برای مدت طولانی از مدار تولید برای همیشه از دستور کار این شرکت خارج شود.