مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این‌که این صنعت در سال‌های آینده افزون بر تامین کامل نیاز داخل، در زمینه صادرات نیز افزایش خیره‌کننده‌ای را تجربه خواهد کرد، گفت: چشم انداز صنعت پتروشیمی در همه ابعاد روشن است.

به گزارش خبرنگار، علی محمد بساق زاده، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با بیان این‌که همگرایی برای تحقق برنامه‌های تعیین شده در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ارزش آفرین است، گفت: صنعت پتروشیمی ایران نقش مهمی در اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال دارد و سرمایه گذاری در این صنعت، افزون بر موارد یاد شده سبب جذب سرمایه‌های سرگردان و تداوم کاهش تورم خواهد شد.

وی افزود: صنعت پتروشیمی ایران در مسیر جدید توسعه خود نیازمند عزم ملی برای رسیدن به اهداف‌ پیش بینی شده است، در این باره برای جذب و هدایت سرمایه‌های جدید به‌منظور توسعه پتروشیمی باید همکاری بیشتری داشت و بخش خصوصی توانمند ایرانی نیز مشارکت بیشتری در سرمایه گذاری داشته باشد.

بساق زاده با اشاره به این‌که جذب سرمایه‌های جدید و نیز حضور قدرتمند در بازارهای جهانی با همکاری هلدینگ‌های پتروشیمی ظرفیت تولید انواع محصولات این صنعت را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران در سال‌های آینده افزون بر تامین کامل نیاز داخل، در زمینه صادرات نیز رشد چشمگیری را تجربه خواهد کرد و چشم انداز صنعت پتروشیمی در همه ابعاد روشن است.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی عنوان کرد: صنعت پتروشیمی اکنون محور توسعه اقتصادی کشور به شمار می‌آید و با همه بخش‌های صنایع در ارتباط است، تزریق منابع به سوی تولید و جلوگیری از هدر روی منابع ملی می‌تواند به جهش دوم صنعت پتروشیمی کمک کند.

وی گفت: توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، زیرا از خام فروشی جلوگیری می‌کند و ارزش افزوده بالایی دارد، از این رو باید به تکمیل زنجیره ارزش توجه بیشتری شود تا به سوی تولید محصولات نهایی گام برداریم.

بساق زاده افزود: توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی به عنوان یک راهبرد در برنامه‌های آینده صنعت پتروشیمی مورد توجه قرار گرفته و در این مسیر همکاری بانک‌ها و سرمایه گذاری‌های جدید می‌تواند تحولی بزرگ را در توسعه صنایع تکمیلی در کنار بخش بالادستی به همراه آورد، همچنین توسعه متوازن و تکمیل زنجیره ارزش می‌تواند در آینده، صنعت پتروشیمی کشور را در زمره برترین قدرت‌های پتروشیمی جهان قرار دهد.