مدیرعامل پتروشیمی پردیس گفت: ۶۵ درصد صادرات اوره و آمونیاک ایران از این پتروشیمی و ۳۵ درصد بقیه از چهار مجتمع دیگر صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار، حسین شهریاری شامگاه (دوشنبه، ۱۲ شهریورماه) در یک نشست خبری با اشاره به بهره‌برداری رسمی فاز سوم پتروشیمی ‌پردیس به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده اوره و آمونیاک خاورمیانه با حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، گفت: مجموع تولید سالانه سه فاز این پتروشیمی، ۲ میلیون ۴۰ هزار تن آمونیاک و ۳ میلیون ۲۲۵ هزار تن اوره است، از این میزان اوره ۷۰۰ هزار تن صرف بازار داخل و کشاورزی و ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تن به کشورهای اروپایی، آرژانتین، برزیل و آمریکای جنوبی صادر می‌شود.

وی با بیان این‌که احداث فاز سوم این مجتمع در سال ۹۰ آغاز  و در آبان ماه سال ۱۳۹۶ به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: هزینه اجرای این پروژه ۵۰۲ میلیون یورو بوده که ۱۰۲ میلیون یورو صرف یوتیلیتی و ۴۰۰ میلیون یورو نیز صرف احداث واحد اوره و آمونیاک شده است.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس، سهم کالای داخلی این مجتمع پتروشیمی را ۵۱ درصد و سهم تجهیزات خارجی را ۴۹ درصد عنوان کرد و ادامه داد: از زمان آغاز اجرای این پروژه یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر روز در این پروژه مشغول فعالیت بودند.

وی گفت: هم اکنون ۶۴۶ نیروی کار به‌صورت مستقیم و ۱۲۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم در این پتروشیمی فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس با بیان این‌که ظرفیت فاز سوم این پتروشیمی یک میلیون و ۷۵۵ هزار تن اوره و آمونیاک در سال است که از این میزان یک میلیون ۱۵۰ هزار تن آن صادر می‌شود، اظهار کرد: ارزش این میزان صادرات، ۲۵۷ میلیون دلار در سال است و تاکنون در مورد وصول وجوه صادراتی هیچ مشکلی نداشته‌ایم.

شهریاری در مورد طرح توسعه‌ای پتروشیمی پردیس گفت: به دلیل کمبود زمین برای اجرای فازهای بیشتر و با توجه به گسترش صادرات و  وجود نقدینگی، به دنبال توسعه طرح اوره آمونیاک در قشم و چابهار هستیم.

سه طرح پتروشیمی به صورت رسمی با حضور رئیس جمهوری، صبح امروز افتتاح شد.