به گزارش خبرنگار، جواد اوجی بامداد امروز (چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه) در رأس هیئتی بلندپایه برای دیدار و رایزنی با مقام‌ها و مسئولان عراقی وارد بغداد شد و در بدو ورود مورد استقبال باسم محمد خضیر، معاون وزیر نفت عراق و محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق قرار گرفت.

اوجی در بدو ورود به بغداد در مکان شهادت فرماندهان بزرگ مقاومت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس حضور یافت و به مقام والای ایشان ادای احترام کرد.

بنا بر این گزارش، وزیر نفت در این سفر برای توسعه فعالیت‌ها و تعریف زمینه‌های تازه همکاری با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق و زیادعلی فاضل، وزیر برق عراق دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

نشست کمیته عالی مشترک ایران و عراق در بخش نفت برای گسترش روابط دو کشور به ریاست احمد اسدزاده، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت روز سه‌شنبه (۱۹ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد.

در این نشست محورهای همکاری دوجانبه در زمینه میدان‌های مشترک، صادرات خدمات فنی و مهندسی و همکاری‌های آموزشی به تفضیل بررسی و تصمیم‌های راهگشایی برای اجرای تفاهم‌های دوجانبه در بخش نفت گرفته شد.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به‌تازگی پس از دیدار و گفت‌وگو با عبداللطیف‌ رشید، رئیس‌جمهوری عراق در تهران تأکید کرده بود که روابط تهران و بغداد در حوزه زیرساختی همچون آب، برق، گاز و انرژی باید به‌نحوی ادامه یابد که استفاده از ظرفیت‌های موجود نیازهای دو طرف را به‌طور کامل برطرف کند.