عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:
وزیر نفت نگاه ویژه‌ای به بهبود وضع سرمایه انسانی نفت دارد
وزیر نفت نگاه ویژه‌ای به بهبود وضع سرمایه انسانی نفت دارد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه وزیر نفت در این مدت نگاه ویژه‌ای به بهبود وضع نیروی انسانی در صنعت نفت داشته است.

حسین حسین‌زاده درباره دستور اخیر وزیر نفت برای عملیاتی شدن طرح سامان‌دهی کارکنان قرارداد مدت‌موقت به خبرنگار گفت: چنین رویکردی بیانگر آن است که وزیر نفت خود در صنعت نفت رشد یافته و فردی فنی در این صنعت است.

وی افزود: خوشبختانه وزیر نفت در این مدت نگاهی ویژه به بهبود وضع سرمایه انسانی در صنعت نفت داشته است، از اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران گرفته تا جذب دانش‌آموختگان گروه (الف) دانشگاه صنعت نفت و هم‌اکنون نیز عملیاتی شدن طرح سامان‌دهی کارکنان قرارداد مدت‌موقت صنعت نفت را در دستور کار خود دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این حق کارکنان صنعت نفت است که از وضع حقوقی و معیشتی مناسبی برخوردار باشند، مجلس نیز تلاش خود را انجام خواهد داد تا مشکلات نیروی انسانی این صنعت برطرف شود.

حسین‌زاده گفت: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت نیز در مجلس در حال بررسی است که در این طرح نیز تلاش می‌شود چالش‌ها و مشکلات نیروهای انسانی در وزارتخانه‌ها برطرف شود.

در همین حال، مهدی علی‌مددی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت نفت با اشاره به توئیت اخیر وزیر نفت مبنی بر عملیاتی شدن طرح سامان‌دهی کارکنان قرارداد مدت‌موقت صنعت نفت اظهار کرد: برای این منظور شیونامه‌ای تدوین و در آن الزام‌های پیش از تعیین و پرداخت حقوق و فوق‌العاده‌ها و نحوه تعیین حقوق و پرداخت فوق‌العاده‌ها به‌صورت کامل بررسی شده است