به گزارش خبرنگار، فریدون حسنوند عصر دوشنبه (۳۰ مردادماه) در نشست اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با جواد اوجی، وزیر نفت و معاونانش در محل مرکز همایش‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوشک) ضمن تشکر از زحمات وزیر نفت و معاونانش و  در عین حال اعضای کمیسیون انرژی که همواره همیار مجموعه‌های دولت به‌ویژه وزارت نفت هستند، اظهار کرد: امروز خوشبختانه فضای همفکری و مودت بین کمیسیون انرژی مجلس و وزارت نفت برقرار است، نگاه ما به مجموعه دولت و صنعت نفت، نگاه تعاملی است نه رقابتی، شما مجموعه‌ای هستید که در خط مقدم پیکار با دشمن قرار دارید.

وی با اشاره به حمله سایبری به سامانه سوخت، افزود: دشمن درصدد بود با این حمله اقتصاد کشور را به نوعی زمین‌گیر یا تضعیف کند تا به اهداف خود برسد که موفق نشد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: جایگاه ما در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و در حوزه بین‌المللی تضعیف شده بود که خوشبختانه با راهکارهای مختلف در این دولت بهتر شده است.

حسنوند با بیان اینکه امروز همه ارکان نظام به فهم مشترک رسیده‌اند که در حوزه انرژی ناترازی داریم، اظهار کرد: تأثیر پالایشگاه نساختن در گذشته، امروز خود را در بخش ناترازی انرژی نشان می‌دهد. خوشبختانه در این دولت اهتمام جدی بر ساخت پالایشگاه و پتروپالایشگاه است، اما برخی نیز در داخل در این باره سنگ‌اندازی می‌کنند. دشمن امروز وزارت نفت را هدف حمله قرار داده، در داخل که نباید برخی هم همان کار را انجام دهند.

وی گفت: امروز خوشبختانه درباره میدان‌های مشترک نفتی، دیپلماسی انرژی، ارتباط با دانش‌بنیان‌ها و بخش خصوصی، همچنین تشکیل دوباره شورای‌ عالی انرژی با حضور رئیس‌جمهوری گام‌های خوبی برداشته شده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: زمانی که مقام معظم رهبری می‌گویند دولت کف میدان است و باید با دولت همکاری کرد ما نیز به دولت کمک خواهیم کرد، همچنین معتقدم در این شرایط باید تدابیر و گفتمانمان با یکدیگر هماهنگ باشد.