هیئت صندوق توسعه ملی از میدان‌های نفتی غرب کارون بازدید کرد
هیئت صندوق توسعه ملی از میدان‌های نفتی غرب کارون بازدید کرد

هیئت صندوق توسعه ملی در بازدید از میدان‌های غرب کارون، ضمن دیدار با مسئولان اجرای هر طرح، به بررسی موانع اجرای طرح‌های توسعه‌ای پرداختند.

به گزارش خبرنگار به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، هیئتی از صندوق توسعه ملی، روزهای شنبه و یکشنبه (۲۷ و ۲۸ آذر ماه)، به همراه کارشناسان طرح‌های توسعه میدان‌های نفتی غرب کارون، از روند اجرای عملیات توسعه‌ای در این میدان‌ها بازدید کردند.

در جریان این بازدید، گزارش کاملی از فعالیت‌های انجام‌شده در طرح‌های توسعه‌ای میدان‌های نفتی آزادگان جنوبی، یادآوران، یاران جنوبی و نیروگاه غرب کارون از سوی کارشناسان شرکت مهندسی و توسعه نفت ارائه و پس از بازدید از هر طرح نیز نشست‌های بررسی موانع و چگونگی روند اجرای آن طرح با مسئولان و کارشناسان برگزار شد.

در ادامه این بازدید و در نشستی مشترک که در محل نیروگاه غرب کارون برگزار شد، نیما ربیعی، مجری این طرح، ضمن تشریح فعالیت‌ها و نمای کلی نیروگاه غرب کارون به بررسی چالش‌های این حوزه با هیئت صندوق توسعه ملی پرداخت و گفت: تولید برق مستمر در نیروگاه غرب کارون، تولید پیوسته نفت در این منطقه را میسر می‌کند، به همین دلیل بهره‌برداری از این نیروگاه اهمیت ویژه‌ای دارد.

شایان ذکر است، این طرح شامل دو واحد گازی و یک واحد بخار، هریک به ظرفیت ۱۶۵ مگاوات، با ظرفیت اسمی ۵۰۰ مگاوات، با هدف تأمین برق اختصاصی برای میدان‌های نفتی آزادگان، یاران، یادآوران، کارخانه گاز و گاز مایع ۳۲۰۰، واحد بهره‌برداری و تلمبه‌خانه غرب کارون است، نیروگاه برق غرب کارون در ۴۵ کیلومتری جنوب غرب اهواز، مجاورت کارخانه ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ قرار دارد.