مشاور وزیر نفت در امور گازرسانی گفت: وزارت نفت همه تلاش خود را به کار بسته تا با گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان بتواند در محرومیت زدایی از این استان جوان سهمی داشته باشد.
محمود آستانه، مشاور وزیر نفت در امور گازرسانی به خبرنگار گفت: این اراده در مجموعه وزارت نفت وجود دارد که گاز را به‌عنوان محور توسعه به استان سیستان و بلوچستان برساند.

آستانه افزود: تاکنون در مجموع یکهزار کیلومتر خط لوله انتقال گاز ٥٦ اینچ از عسلویه تا ایرانشهر اجرا شده است.

مشاور وزیر نفت در امور گازرسانی ادامه داد: براساس برنامه های تعریف شده، خط انتقال گاز در سه فاز (زاهدان، زابل و چابهار) اجرا می شود.

وی عنوان کرد: هم اکنون خط انتقال گاز ایرانشهر به زاهدان با پیشرفت مطلوبی در دست اجراست.

آستانه یادآور شد: طراحی خط انتقال گاز زابل نیز انجام شده و در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، از سوی دیگر، بخش خصوصی در منطقه مکران سرمایه گذاری کرده و امیدواریم طی دو تا سه سال آینده خط لوله انتقال گاز ٥٦ اینچ ایرانشهر به زاهدان نیز اجرا شود.

مشاور وزیر نفت در امور گازرسانی ادامه داد: این منطقه در فاز نخست به بیش از ٢٠ میلیون مترمکعب گاز نیاز دارد که امکان دریافت از خط هفتم سراسری وجود دارد.

آستانه افزود: دو نیروگاه نیز در چابهار وجود دارد که گاز مورد نیاز این بخش نیز از خط لوله هفتم سراری تامین می شود.

وی یادآور شد: با تکمیل خط لوله هفتم سراسری افزون بر پتروشیمی‌ها، صنایع دیگری در سطح استان سیستان و بلوچستان از جمله نیروگاه‌ها و شرکت‌های سیمان از مزایای گاز برخوردار می شوند.

به گفته مشاور وزیر نفت در امور گازرسانی، براساس برنامه های تعریف شده، بندر چابهار با اجرای کامل خط لوله هفتم سراسری به هاب پتروشیمی تبدیل می شود.

آستانه تاکید کرد: تحقق برنامه های وزارت نفت در حوزه گازرسانی کار بسیار بزرگ و ارزشمندی به‌شمار می رود که بخش زیادی از محرومیت‌هایی استان سیستان و بلوچستان را به تدریج برطرف خواهد کرد.