مدیرعامل پتروشیمی بندرامام از مشخص شدن نتیجه مناقصه واحد اتان کراکر این مجتمع تا پایان امسال خبر داد.
به گزارش خبرنگار، رضا امیری با اشاره به این که روند تولید در پتروشیمی بندر امام از ابتدای سال ۹۶ تاکنون نسبت به دوره مشابه پارسال پنج درصد رشد داشته است، اظهار کرد: این موضوع نشان از تمرکز این مجتمع روی بحث تولید و تامین مناسب‌تر خوراکNGL است.

وی در باره طرح‌های توسعه‌ای که پتروشیمی بندر امام به منظور بهینه سازی تولید در سال ۹۶ آغاز کرده است، گفت: طرح تصفیه خانه مرکزی برای بازیافت روزانه ۳۰ هزار متر مکعب آب در حال ساخت است.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام ادامه داد: قرارداد تغییر فرآیند واحد کلر آلکاریک نیز که پارسال از مدار خارج شده بود امضا شده و امیدواریم تا ۲۶ ماه آینده به نتیجه برسد.

امیری افزود: طرح مطالعاتی افزایش ظرفیت واحد MTBE (متیل ترشری بوتیل اتر) پتروشیمی بندر امام با ظرفیت اسمی ۵۰۰ تنی در دستور کار است. این واحد بیشتر از ۳۶۲ هزار تن تولید داشته است که امیدواریم بعد از رفع محدودیت‌ها به تولید ۱۰۰درصدی ظرفیت دست یابیم.

وی طرح تامین خوراک NGL ۳۲۰۰ و واحد اتان کراکر را از پروژه‌های توسعه ای پتروشیمی بندر امام عنوان و تصریح کرد: امیدواریم تا پایان امسال برنده مناقصه واحد اتان کراکر مشخص و کار آغاز شود و شاهد تحولی بزرگ در تامین خوراک باشیم.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام در باره برنامه جذب سرمایه‌های خارجی در طرح‌های این شرکت گفت: پروژه الفین اتان کراکر EPECF است یعنی فاینانس نیز در آن دیده شده است. حال آن که بحث فاینانس از سوی کره جنوبی، چین، ژاپن یا اروپا تامین شود مسئله ای است که پس از مشخص شدن کنسرسیوم برنده مناقصه قابل مذاکره است.