نخستین قرارداد محرمانگی EPC/D بین شرکت ملی مناطق نفت‌خیزجنوب و شرکت پتروگوهر فراساحل کیش امضا شد.
به گزارش خبرنگار، به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، بیژن عالی‌پور در آیین انعقاد این قرارداد که روز یکشنبه، ۳۱تیرماه برگزار شد، اظهار کرد: این قرارداد نخستین قرارداد از طرح توسعه ۲۸ مخزن است و محدوده جغرافیایی آن در واحدهای بهره‌برداری اهواز ۵ ،۳،۲ است. به منظور اجرای این طرح که از شهریورماه امسال آغاز می‌شود و ۲ سال به طول می‌انجامد، ۳۰۰ میلیون دلار هزینه می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیزجنوب افزود: تامین و نصب پمپ‌های درون چاهی و سرچاهی، حفاری و تعمیر ۶ حلقه چاه، خطوط لوله، تعمیرات ضروری واحدهای بهره‌برداری و نمک‌زدایی، خرید، نصب و تعمیر توربین‌ها بخشی از مفاد این قرارداد محسوب می‌شود.

وی افزود: هم اکنون ۳۲۰ هزار بشکه نفت به طور روزانه از واحدهای بهره‌برداری اهواز ۵،۳ ،۲ تولید می‌شود که با تکمیل این پروژه، میزان تولید نفت در واحدهای مذکور ۴۲ هزار بشکه افزایش می‌یابد و همچنین از افت تولید ۳۵ هزار بشکه نفت نیز جلوگیری می‌شود.

عالی‌پور همچنین یادآورشد: با اجرای طرح توسعه ۲۸ مخزن، در زمینه اشتغال‌زایی در سطح استان نیز تحولی چشمگیر ایجاد می‌شود.

همچنین در این آیین، ساداتی‌پور، مدیرعامل شرکت پتروفراساحل کیش ضمن قدردانی از اعتماد وزارت نفت و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به این شرکت گفت: امیدواریم با اجرای دقیق و به موقع این طرح در جهت توسعه و آبادانی ایران اسلامی و استان خوزستان گام‌های مهمی برداریم.