معاون وزیر نفت به پرسش‌های نمایندگان مجلس پاسخ گفت
برنامه‌ریزی گسترده وزارت نفت برای ایجاد توازن بین تولید و مصرف نفت و گاز
برنامه‌ریزی گسترده وزارت نفت برای ایجاد توازن بین تولید و مصرف نفت و گاز

معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت به پرسش نمایندگان درباره ایجاد توازن تولید و مصرف نفت و گاز، ارسال آیین‌نامه‌های اجرایی قانون بودجه ۱۴۰۱ مربوط به وزارت نفت به دولت، تدوین برنامه‌های وزارت نفت در برنامه هفتم توسعه، تازه‌ترین روند اهدای تسهیلات از محل بند (الف) تبصره ۱۸ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و تعرفه گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی پاسخ گفت.

به گزارش خبرنگار، هوشنگ فلاحتیان بعدازظهر سه‌شنبه (چهارم مردادماه) در نشست مشترک با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش نمایندگان اظهار کرد: وزارت نفت برای ایجاد توازن بین تولید و مصرف در بخش نفت و گاز، برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام داده و بر اساس همان برنامه‌ریزی، توسعه میدان‌ها در حال انجام است و سرمایه‌گذار برای آن انتخاب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه وزارت نفت به‌دنبال ارتقای جایگاه کشور و دیپلماسی است، درباره ارسال آیین‌نامه‌های اجرایی قانون بودجه ۱۴۰۱ مربوط به وزارت نفت به دولت اظهار کرد: همه آیین‌نامه‌های اجرایی مرتبط به قانون بودجه ۱۴۰۱ مربوط به وزارت نفت به غیر از ال‌پی‌جی و تبصره ۱۴ که وظیفه آن با سازمان برنامه و بودجه است، تقدیم دولت و تصویب شده است.

معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت با بیان اینکه تلاش ما همکاری حداکثری با نمایندگان است، درباره روند تدوین برنامه هفتم توسعه در وزارت نفت گفت: پیش‌نویس برنامه‌های وزارت نفت در حال آماده شدن است که پس از نهایی‌ شدن، خدمت مجلس ارسال خواهد شد.

فلاحتیان به پرسشی درباره آخرین روند اهدای تسهیلات از محل بند (الف) تبصره ۱۸ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به‌منظور ایجاد اشتغال با تکیه بر دانش‌بنیان کردن صنعت نفت و با هدف کمک به تأمین داخلی تجهیزات مورد نیاز، پیاده‌سازی طرح‌های توسعه‌ای اشتغال‌آفرین و تولید بار اول توضیح داد: از ۴۶۰۰ میلیارد تومان که قرار بود در قالب بند الف تبصره ۱۸ به وزارت نفت اختصاص داده شود ۲۲۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده که برای این مقدار (۲۲۰۰ میلیارد تومان) با بانک‌ها قرارداد امضا شده است. امیدواریم بتوانیم جزو وزارتخانه‌هایی باشیم که بیشترین جذب در این حوزه را داشته‌اند.

وی همچنین توضیحاتی درباره تعرفه گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی ارائه داد و تأکید کرد: امیدوارم بتوانیم با انجام بعضی از اقدام‌ها به تأمین سوخت در روزهای سرد کمک کنیم.