معاون وزیر نفت گفت: اجرای برجام فرصت حضور شرکتهای خارجی را در ایران فرهم آورده است و با اجرای برجام دوران پرکاری فرا رسیده است.
به گزارش خبرنگار شانا، امیرحسین زمانی نیا صبح امروز (یکشنبه، ١٩ اردیبهشت ماه) در دومین همایش راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی در بازارهای بین المللی انرژی و سومین گفتگوی تجاری ایران و چین در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه نفت ایران با بیان این که چین در دوران سخت تحریم همراه ایران بوده و این همراهی در دوران پساتحریم ادامه می یابد، تصریح کرد: سیاست وزارت نفت و دولت همکاری با شرکتهای چینی است.

وی با بیان این که برجام فرصتهای بسیار زیادی در اختیار شرکتهای خصوصی قرار داده است، درباره این فرصتها خاطرنشان کرد: با اجرای برجام امکان حضور شرکتهای معتبر و تراز اول بین المللی در صنعت نفت و گاز کشور فراهم شده است.

وی، بوجود آوردن زمینه همکاری شرکتهای بین المللی با شرکتهای پیمانکاری را از دیگر فرصتها عنوان و خاطر نشان کرد: توانمندی و تخصص بخش خصوصی و سازندگان داخلی در همکاری با شرکتهای معتبر المللی تقویت می شود.

به گفته زمانی نیا، در مدل جدید قراردادهای نفتی بر مشارکت شرکتهای داخلی در کنار شرکتهای خارجی تاکید شده است.

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پنجشنبه، ١٦ اردیبهشت ماه با حضور معاونان وزیر نفت درامور نفت و پتروشیمی آغاز شد؛ در نمایشگاه امسال حضور شرکتهای خارجی حدود ٦٤ درصد افزایش یافته است و برخی شرکتها و کشورها برای نخستین بار در این دوره از نمایشگاه شرکت کردند.

یست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران با حضور بیش از هزار و ٩٠٠ شرکت داخلی و خارجی در فضایی به وسعت حدود ٧٠ هزار متر مربع و با شعار «جذب سرمایه و انتقال فناوری» دایر است.

به نقل از خبرگذاری شانا