معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کاهش آلودگی هوا یکی از موفق‌ ترین برنامه‌ های دولت بوده است به طوری که پارسال با وجود طوفانهای گرد و غبار، با ٥٠ روز هوای سالمتر از سال پیش از آن روبرو بودیم.

به گزارش خبرنگار شانا، سعید متصدی، معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست، (دوشنبه، ٣٠ فروردین ماه) در نشست خبری که به مناسبت روز زمین برگزار شد با اعلام این که امسال شعار روز زمین «درختان برای زمین و زمین برای زندگی» انتخاب شده است، گفت: امسال تکیه بر حفظ منابع گیاهی است، حال آنکه ما در کشورمان به جای کاشت درخت، پلاستیک می‌کاریم، چیزی که به وضوح در جای جای کشور دیده می‌شود و بسیار آزار دهنده است.

وی با اعلام این که دولت در کارنامه سه ساله‌اش افتخار برنامه‌ریزی، اجرای برنامه‌ ها و رسیدن به هدف را دارد، افزود: اوایل سال ١٣٩٣ برنامه راهکارهای کاهش آلودگی هوا را مصوب کردیم و امروز این موضوع یکی از موفق‌ ترین برنامه‌ های ما بوده است، به طوری که پارسال را با وجود طوفانهای گرد و غبار، با ٥٠ روز هوای سالمتر نسبت به سال ٩٣ روبرو بودیم.

متصدی تصریح کرد: امروز در کلانشهرهای آلوده کشور روند کاهش آلودگی را طی می‌کنیم و در این روند، دولت، مردم و بخش خصوصی در کنار هم نقش دارند، این مهم یکی از نقاط قوت دولت و سازمان حفاظت محیط زیست است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که ما در همه زمینه‌ ها قائل به برنامه‌ریزی، اجرای برنامه و بازنگری برنامه‌ ها هستیم، ادامه داد: از اواخر سال ٩٤ برش یک ساله حذف روزهای هشدار و اضطرار را طی می‌کنیم که امیدواریم این موضوع در دولت تصویب شود.

به نقل از خبرگذاری شانا