به گزارش خبرنگار به نقل از ایرنا، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۲۵ مردادماه) در حاشیه نشست هیئت دولت به خبرنگاران گفت: وزارت نفت برای حمایت از تولید و واردات خودروهای برقی و هیبریدی پیش از این به وزارت صمت و شهرداری تهران درباره همکاری قول داده بود و خوشبختانه امروز دست ما برای سرمایه‌گذاری در این حوزه باز است.

وی درباره چگونگی این حمایت توضیح داد: این حمایت از محل صرفه‌جویی سوخت خواهد بود و ما می‌توانیم خود سوخت ‌صرفه‌جویی‌شده را به قیمت فوب خلیج‌فارس عرضه کنیم.

وزیر نفت اظهار کرد: با توجه به اینکه خودروها هیبریدی می‌شوند کارت سوخت آنها نصف می‌شود از این رو سوخت صرفه‌جویی‌شده یا معادل سوخت صرفه‌جویی‌شده را به قیمت فوب خلیج فارس به آنها پرداخت می‌کنیم.

اوجی تأکید کرد: این طرح که با سازمان برنامه و بودجه هماهنگی‌ها آن انجام شده است برای نخستین بار اجرایی و از سرمایه‌گذاران در این بخش حمایت می‌شود.

زوار اربعین حسینی نگران تأمین سوخت نباشند

وی با اشاره به تمهیدهایی که این وزارتخانه برای برگزاری هرچه بهتر اربعین حسینی اندیشیده است، گفت: وزارت نفت برای حضور بی‌دغدغه و بدون مشکل زوار اباعبدالله الحسین(ع) در آیین اربعین حسینی سوخت لازم برای استان‌های غرب کشور و شهرهای مرزی را تأمین و ذخیره کرده است.

وزیر نفت تأکید کرد: کارت سوخت در همه جایگاه‌ها امکان استفاده دارد و هر فردی ۶۰ لیتر طبق مصوبه سابق با قیمت هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۵۰ لیتر با قیمت ۳ هزار و ۵۰۰ تومان می‌تواند استفاده کند و مازاد بر آن از طریق کارت سوخت جایگاه‌ها امکان بهره‌برداری وجود دارد.

بنزین گران نمی‌شود/ مردم به شایعات توجه نکنند

اوجی درباره حواشی که درباره افزایش قیمت بنزین در روزهای گذشته مطرح شده است، توضیح داد: پیش از این بنده و همکارانم در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران مصاحبه کردیم و برای صدمین بار تکرار می‌کنیم که هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت نیست.

وی با بیان اینکه در تأمین بنزین جای نگرانی وجود ندارد، تصریح کرد: پالایشگاه‌های کشور تولید حداکثری برای بنزین را انجام می‌دهند و لجستیک قوی برای توزیع بنزین در ۴ هزار و ۴۰۰ جایگاه سوخت کشور وجود دارد.

وزیر نفت از مردم خواست به شایعه افزایش قیمت بنزین توجه نکنند و یادآور شد: حتی نسبت به پارسال، ۱۵۰ میلیون لیتر افزایش ذخیره بنزین وجود دارد.

اوجی درباره کارت‌های هوشمند سوخت جایگاه‌داران گفت: بر اساس قانون مجلس در بودجه سال ۱۴۰۲، همه مردم در جایگاه‌های عرضه سوخت باید از کارت سوخت شخصی استفاده کنند، بر همین اساس وزارت نفت به تکلیف مجلس در این باره عمل می‌کند، البته در این باره تعداد کارت‌های هوشمند سوخت کم شده است.

وی ادامه داد: در آغاز به‌کار این طرح، ۱۷ درصد مردم از کارت هوشمند سوخت شخصی خود استفاده کردند و امروز بیش از ۷۵ درصد مردم از کارت سوخت خود در جایگاه‌ها استفاده می‌کنند، البته جایگاه‌داران در موارد اضطراری که فردی کارت خود را گم کرده باشد یا همراه نداشته باشد، کارت‌ سوخت را به مشتری ارائه می‌دهند.

وزیر نفت تأکید کرد: در جایگاه‌های عرضه سوخت کل کشور، بنزین کافی موجود است و هیچ جای نگرانی نیست، در عین حال هیچ جایگاه عرضه سوختی حق ندارد به مشتری بگوید کارت سوخت ندارد و در این زمینه بازرسان وزارت نفت عملکرد جایگاه‌های عرضه سوخت کشور را زیر نظر خواهند داشت.