مدیریت بر منابع نفت و گاز حق مردم استان ایلام است

نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی، مدیریت منابع نفت و گاز را حق طبیعی مردم این استان دانستند و بر ایجاد دفتر نفت و گاز مستقل در این استان تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار، نمایندگان حوزه انتخابیه استان ایلام، سفر اعضای دولت به‌ویژه جواد اوجی، وزیر نفت به این استان را مثبت ارزیابی کردند و مدیریت بر منابع نفت و گاز و اجرای هرچه بیشتر مسئولیت‌های اجتماعی را حق طبیعی مردم این استان دانستند.

علی‌اکبر بسطامی در این باره گفت: استقرار کامل دفتر نفت و گاز در استان ایلام مطالبه‌ بحق مردم این استان است، همچنین تخصیص اعتبارهای کافی به پتروشیمی هلیلان ایلام می‌تواند زمینه‌ساز کاهش محرومیت این شهرستان شود.

نماینده ایلام در مجلس افزود: مطالبه جدی ما از وزیر نفت، جذب نیروهای بومی در صنایع مرتبط با نفت و گاز در این استان است.

سارا فلاحی نیز بیان کرد: با توجه به اینکه ۹۵ درصد نفت و گاز غرب کشور از استان ایلام تأمین می‌شود ایجاد دفتر نفت و گاز مستقل در این استان ضروری است.

نماینده ایلام در مجلس تصریح کرد: پیشنهاد من این است که کارگروهی مهم‌ترین اولویت‌های استان ایلام را برای دولت جمع‌آوری کند زیرا این استان فاقد زیرساخت‌های مهمی همچون راه‌های ارتباطی، شبکه‌های فاضلاب و شبکه ریلی است که رفع این مشکلات توجه ویژه دولت جدید به استان ایلام را می‌طلبد.

بهزاد علیزاده، رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام نیز گفت: حوزه نفت و گاز این استان با وجود ظرفیت‌های عظیم همچنان مستقل نشده است که باید در این زمینه دولت وارد عمل شود.

وی افزود: استان ایلام نیازمند نگاه راهبردی و برنامه‌محور دولت برای رفع مشکلات است. دولت می‌تواند در این راه کمک شایانی به مردم استان کند.