مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تولید مجتمع‌های پتروشیمی کشور تا پایان شهریورماه امسال به حدود ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید.

به گزارش خبرنگار به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، قدرت‌الله فرج‌پور، با تشریح عملکرد مجتمع‌های پتروشیمی کشور در ۶ ماه نخست امسال گفت: میزان تولید حدود ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تنی مجتمع‌های پتروشیمی در حالی است که بسیاری از مجتمع‌ها در تعمیرات اساسی قرار داشتند.

وی افزود: هرچند تعداد زیادی از واحدهای با ظرفیت بالای پتروشیمی در ماه‌های گذشته تعمیرات اساسی و توقف تولید برنامه‌ریزی شده داشتند، اما شاهد این مقدار تولید بودیم.

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این‌که پتروشیمی مارون، متانول و اوره آمونیاک سوم پتروشیمی شیراز، متانول فناوران، پتروشیمی خارک و متانول دوم زاگرس، در مرحله تعمیرات اساسی قرار داشتند، تصریح کرد: افزون بر مجتمع‌های مورد اشاره، پتروشیمی آریاساسول و پتروشیمی پارس نیز تعمیرات اساسی را انجام داده‌اند.

فرج‌پور عنوان کرد: با وجود این تعمیرات گسترده در نیمه نخست امسال، آمار و ارقام امیدوارکننده است و تاکنون موفق شده‌ایم نزدیک به ۸۰ درصد ظرفیت اسمی را پوشش دهیم که رقم خوبی است.

وی با اشاره به این‌که تولید حدود ۲۷ و نیم میلیون تنی نیمه نخست امسال در مقایسه با پارسال ۲ درصد رشد نشان می‌دهد، گفت: با توجه به این‌که به‌طور معمول در نیمه دوم سال تعمیرات اساسی کمتری خواهیم داشت، انتظار می‌رود در  نیمه دوم امسال درصد تولید نسبت به ظرفیت اسمی بیشتر از نیمه نخست سال باشد.