قرارداد فروش پلی اتیلن میان شرکت تجارت صنعت هلدینگ خلیج فارس و شرکت ایتوچو ژاپن در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امضا شد.
به گزارش خبرنگار، محمدحسین کاکویی نژاد، مدیرعامل شرکت تجارت صنعت هلدینگ خلیج فارس در باره این قرارداد گفت: براساس این قرارداد شرکت هلدینگ خلیج فارس ماهانه ۱۱ هزار تن پلی اتیلن به ارزش مجموع ۱۵۰ میلیون دلار در سال برای بازارهای مختلف از طریق شرکت ایتوچو ژاپن ارسال خواهد کرد.

براساس این گزارش، این قرارداد در چند ماه آینده اجرایی خواهد شد و تاکنون یک کانتینر شامل ۲۴ تن پلی اتیلن برای بررسی شرایط مسیر و نحوه پرداخت ارسال شده است.

شایان ذکر است، این قرارداد پیرو قراردادی که هلدینگ خلیج فارس در آبان سال ۹۵ برای فاینانس خرید پروژه با شرکت ژاپنی امضا کرده بود، انجام شده است.

کوشی هیرایاما، مدیرعامل شرکتی ایتوچو در ایران در باره این قرارداد گفت: پیش از تحریم های بین المللی با صنعت پتروشیمی ایران همکاری داشتیم و قصد داریم فعالیت‌های خود را در این صنعت گسترش دهیم و عقد این قرارداد در این روند مثبت خواهد بود.

وی در زمینه سرمایه گذاری شرکت ایتوچو در صنعت پتروشیمی ایران گفت: در حال حاضر در زمینه فاینانس و فروش محصولات اقدام کردیم و در حال بررسی شرایط ورود به صنعت پتروشیمی هستیم.