سخنگوی دولت:
فروش نفت در پی خنثی‌سازی تحریم‌ها با جدیت پیش رفته است
فروش نفت در پی خنثی‌سازی تحریم‌ها با جدیت پیش رفته است

سخنگوی دولت گفت: دولت خود را محدود به یک موضوع نمی‌کند و با جدیت برای تأمین منافع ملی مذاکرات را هم پیش می‌برد و در حوزه فروش نفت هم پابه‌پای لغو مؤثر همه تحریم‌ها، خنثی‌سازی تحریم‌ها را با جدیت پیش برده و موفق هم بوده است.

به گزارش خبرنگار، علی بهادری جهرمی امروز (سه‌شنبه، ۱۹ بهمن‌ماه) در نشست خبری با بیان اینکه یک خبر بسیار مهم اقتصادی در این هفته آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور با حضور رئیس‌جمهوری بود، گفت: همانگونه که پیش از این هم اعلام شده بود، یکی از نگاه‌های جدی دولت حل مشکلات اقتصادی و ایجاد رشد و توسعه اقتصادی با محوریت بخش خصوصی و بخش عمومی بود.

وی افزود: دولت به عنوان حامی، پشتیبان، تسهیل‌گر و هدایت‌گر در اقتصاد سعی دارد نقش‌آفرینی کند و فعالان بخش اقتصادی نیز در حوزه‌های خصوصی و عمومی متولی و میدان‌دار اجرای این رشد اقتصادی باشند.

سخنگوی دولت در ادامه به سفرهای خارجی رئیس‌جمهوری اشاره کرد و گفت: سیاست روشن دولت، توسعه روابط در سطح جهان با اولویت کشورهای همسایه است و از هیچ فرصتی برای نقش‌آفرینی در اجلاس‌ها و نشست‌های جهانی و منطقه‌ای کوتاهی نخواهد کرد.

بهادری جهرمی اظهار کرد: دعوتی از رئیس‌جمهوری برای حضور در مجمع سران اوپک گازی انجام شده که در استمرار سیاست دولت در همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی در پاسخ به پرسشی در این باره که برخی معتقدند فروش نفت ربطی به این دولت ندارد و با وجود رفتن ترامپ این اتفاق افتاده است، تصریح کرد: برخی اصرار دارند همه چیز را به خارج از کشور گره بزنند. بیش از یکسال است که دولت در ایالات متحده تغییر کرده و هشت ماه پایانی دولت قبل، هم‌دوره با دولت جدید آمریکا بوده است. ببینید وضع فروش نفت، تأمین و تخصیص ارز در دولت قبل چگونه بود و در این دولت چگونه است؟ آیا عرضه بیشتر بود یا تقاضا؟

سخنگوی دولت گفت: همین نمونه را در حوزه واردات واکسن هم داریم. آیا واردات واکسن به این شیوه و میزان انجام شده است؟ اصرار نداشته باشیم که دستاوردهای مدیران و حوزه دیپلماسی خودمان را نگوییم. ایرادی ندارد دستاوردها و نکته‌های مثبت را بگوییم چون آورده‌های مثبت در حوزه دیپلماسی متعلق به همه است.

بهادری جهرمی افزود: دولت خود را محدود به یک موضوع نمی‌کند و با جدیت برای تأمین منافع ملی مذاکرات را هم پیش می‌برد و در حوزه فروش نفت هم پابه‌پای لغو مؤثر همه تحریم‌ها، خنثی‌سازی تحریم‌ها را با جدیت پیش برده و موفق هم بوده است.