فرآورش بیش از ۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد
فرآورش بیش از ۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد

سرپرست شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از دریافت و پالایش بیش از ۸ میلیارد مترمکعب گاز ترش از ابتدای امسال تاکنون در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس خبر داد.

به گزارش خبرنگار به نقل از شرکت ملی گاز ایران، یحیی فیضی در این باره گفت: شرکت ملی گاز ایران یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های خدمات‌رسانی در سطح کشور را داراست و بیشتر هموطنان از خدمات آن بهره‌مند هستند و این موضوع در سایه فعالیت بدون وقفه پالایشگاه‌های گازی، شبکه یکپارچه انتقال و شرکت‌های گاز استانی که به‌صورت یک زنجیره متصل هستند، تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه دیگر پالایشگاه‌ها در منطقه جنوب کشور قرار دارند و یکدیگر را هم‌پوشانی می‌کنند، اظهار کرد: پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در منطقه عملیاتی خانگیران از این حیث به‌عنوان تنها تأمین‌کننده انرژی در شمال شرق فعالیت می‌کند و نقش مهمی در فرآورش و تولید بدون وقفه گاز طبیعی دارد.

سرپرست شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد ادامه داد: این پالایشگاه در روزهای گرم تابستانی دمای ۴۸ درجه و در روزهای سرد زمستانی دمای منفی ۲۲ را به ثبت رسانده و کارکنان این مجتمع در روزهای گرم با انجام تعمیرات اساسی در دمای بالای ۴۵ درجه سانتی‌گراد، تلاش می‌کنند واحدهای عملیاتی و مجتمع ذخیره‌سازی شوریجه برای خدمت‌رسانی و تولید پایدار گاز با مشکلی روبه‌رو نشود.

فیضی تصریح کرد: این شرکت از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوگرد بوده و در این مدت بیش از ۳۰۰ هزار تن محصول گوگرد نیز در این پالایشگاه تولید شده است.

وی در پایان به اهمیت مجتمع ذخیره‌سازی شوریجه اشاره و تأکید کرد: از ابتدای امسال بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز به واحدهای ذخیره‌سازی گاز طبیعی تزریق شده که طی ایام سرد سال، گاز ذخیره شده برداشت و به مبادی مصرف ارسال می‌شود.