عملیات بتن‌ریزی مخازن طرح GTPP اسلام‌آباد غرب آغاز شد
عملیات بتن‌ریزی مخازن طرح GTPP اسلام‌آباد غرب آغاز شد

عملیات بتن‌ریزی فونداسیون رینگ مخازن ۷۵ هزار مترمکعبی طرح زنجیره ارزش تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی در پتروشیمی اسلام‌آباد غرب آغاز شد.

به گزارش خبرنگار به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سیدعبدالعظیم پلاسعیدی، مدیرعامل پتروشیمی اسلام‌آباد غرب گفت: تنها پس از گذشت چهار ماه از انعقاد قرارداد EPCC پتروشیمی اسلام‌آباد غرب، عملیات بتن‌ریزی فونداسیون رینگ مخازن ۷۵ هزار مترمکعبی طرح زنجیره ارزش تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی در پتروشیمی اسلام‌آباد غرب آغاز شد.

وی افزود: بلافاصله پس از انعقاد قرارداد، تجهیز کارگاه با پیمانکار اجرایی در سایت انجام شد و پس از خاکبرداری و آرماتوربندی مخازن به میزان ۴۰۰ تن، بتن‌ریزی مخازن به میزان ۱۶۰۰ متر مکعب از امروز آغاز می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی اسلام‌آباد غرب با اشاره به اینکه انکربولت‌های فونداسیون مخازن وارد سایت شده، پیمانکار حفاظت کاتدیک و پیمانکار نصب ورق‌های مخازن انتخاب و بالغ بر ۱۱۰۰ تن از ورق‌های مخازن به سایت تحویل شده است و طبق برنامه نصب می‌شود، ادامه داد: نقشه‌های فونداسیون اتاق کنترل و برق واحدهای فرآیندی و خاکبرداری فونداسیون پایپ رک اصلی مجتمع آغاز شده است.

پلاسعیدی افزود: طرح دانش‌بنیان تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی که برای نخستین بار و با به‌کارگیری دانش فنی ایرانی در شهرستان اسلام‌آباد غرب مراحل احداث را می‌گذراند از سوی پژوهشگران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی توسعه یافته است.

به گفته وی، حدود ۲۴۰ نفر در این طرح ملی فعالند که حدود ۹۰ درصد آنها از نیروهای انسانی بومی استان کرمانشاه و شهرستان اسلام‌آباد غرب هستند.

طرح GTPP اسلام‌آباد غرب با هدف توسعه زنجیره پروپیلن در زمینی به مساحت ۵۴ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی زاگرس در حال ساخت است