صادرات نفت خام عراق در ماه اوت امسال به سه میلیون و ۲۱۶ هزار بشکه در روز رسید که نسبت به ماه گذشته میلادی روزانه ۱۴ هزار بشکه کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد، تازه ترین آمارهای وزارت نفت عراق نشان می‌دهد که صادرات نفت این کشور از رقم سه میلیون و ۲۳۰ هزار بشکه در ماه ژوئیه به سه میلیون و ۲۱۶ هزار بشکه در ماه اوت رسید که این رقم حکایت از کاهش روزانه ۱۴ هزار بشکه‌ای دارد.

بیانیه وزارت نفت عراق حکایت از آن دارد که همه محموله‌های نفت خام صادراتی این کشور از میدان‌های جنوبی عراق برداشت شده اند؛ این مقادیر تنها محموله‌هایی را شامل می‌شود که از میدان‌های تحت نظارت و کنترل دولت مرکزی عراق برداشت شده است و نفت تولید منطقه کردنشین عراق را شامل نمی‌شود.

کرکوک تنها میدان تحت نظارت دولت عراق در شمال این کشور به شمار می‌آید.

میانگین قیمت نفت خام صادراتی عراق در ماه اوت ۴۶ دلار و ۲ سنت برای هر بشکه بوده که بر این اساس درآمد چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری را برای این کشور در پی داشته است.

بیشتر نفت عراق از پایانه‌های جنوبی این کشور صادر می‌شود، همچنین مقادیر اندکی هم با خط لوله کرکوک-جیهان به پایانه جیهان ترکیه منتقل و از آنجا روانه بازارهای جهانی می‌شود.