مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت وگاز مسجد سلیمان از تحقق ۱۰۸ درصدی تعهد این شرکت در تولید نفت و گاز خبر داد و گفت: شرکت نفت و گاز مسجد سلیمان هم اکنون روزانه ۱۴۲ هزار بشکه نفت تولید می‌کند.

به گزارش خبرنگار، قباد ناصری صبح روز (جمعه، ۱۲ آبان ماه) در حاشیه نهمین نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری کرد که تعهد تولید نفت و گاز مسجد سلیمان تا پایان امسال به ۱۱۰ درصد می‌رسد.

وی، تولید گاز این شرکت را ۲۷۰ میلیون فوت مکعب در روز (حدود هشت میلیون مترمکعب در روز) اعلامکرد و افزود: بخشی از این گاز به عنوان خوراک پتروشیمی رازی، میدان‌های هفتکل و کارخانه ان جی ال ۶۰۰ اهواز استفاده و بخشی هم به پالایشگاه گاز مسجد سلیمان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه میدان مسجد سلیمان از سوی شاخه بین المللی شرکت ملی نفت چین (CNPCI) به صورت بیع متقابل گفت: با اجرای این پروژه شاهد افزایش تولید در میدان مسجد سلیمان، یکی از میدان‌های قدیمی این شرکت، خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت وگاز مسجد سلیمان با یادآوری این که تولید اولیه این میدان ۲۵ هزار بشکه نفت در روز بود که به مرور زمان در طول هشت ماه به ۶ هزار بشکه در روز رسید، ادامه داد: با اجرای طرح توسعه میدان مسجد سلیمان به صورت بیع متقابل و تعمیر چاه‌ها و نصب پمپ‌های درون چاهی انتظار داریم تولید این میدان به ۱۰ هزار بشکه در روز برسد.

وی با اشاره به این که میدان‌های تحت مدیریت شرکت نفت و گاز مسجد سلیمان قدمت بالایی دارند، یادآور شد: هم اکنون بیشتر واحدهای عملیاتی این شرکت بهسازی و نوسازی شده اند و بسیاری از پروژه‌های فعال در این بخش در حال تکمیل است به نحوی که هر سال شاهد بهره برداری از یک واحد جدید بوده ایم ضمن این که هم اکنون درصد کمی از واحدهای این شرکت قدیمی و فرسوده هستند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان از حضور سرمایه‌گذاران خارجی برای افزایش واحدهای این شرکت استقبال و تاکید کرد: سازندگان داخلی خواست در تولید محصولات خود به استانداردها و کیفیت توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار، نهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت خوزستان دیروز با حضور حبیب الله بیطرف٬ معاون امور مهندسی٬ پژوهش و فناوری وزارت نفت آغاز به‎کار کرد.