سه تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری میان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و دانشگاه‌ شهرکرد، جهاد دانشگاهی استان چهارمحال بختیاری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد امضا شد.

به گزارش خبرنگار، مجتبی سرداری، مدیر منطقه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری گفت: این تفاهم‌نامه با هدف دسترسی و به‌کارگیری دانش فنی روزآمد در اجرای طرح‌های پژوهشی، مطالعاتی، توسعه‌ای و کاربردی موضوع‌های مرتبط با نیازهای شرکت، برای مدت سه سال، امضا شد.

وی انجام طرح‌های تحقیقاتی و توسعه فناوری، ایجاد زمینه مناسب برای بهره گیری از توانمندی‌ها و خدمات و حمایت از پایان نامه های تکمیلی در مقاطع ارشد و دکترا را برخی از بندهای این تفاهم‌نامه برشمرد و افزود: تأسیس دفتر ارتباطی شرکت ملی پخش فرآروده‌های نفتی در دانشگاه و ترجمه و تألیف و چاپ مقالات و کتب و انتشار نشریات مورد نیاز ما، از دیگر بندهای این تفاهم‌نامه است.

مدیر منطقه چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت‌های انسانی و تشریح توانمندی‌های این استان در حوزه‌های علمی و نیازهای تحقیقاتی صنعت نفت در این زمینه، گفت: این تفاهم‌نامه عامل رشد و ترقی علمی جامعه دانشجویی استان و از سویي بهره مندی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توان علمی دانشگاه‌های طرف تفاهم‌نامه خواهد بود.

علی درخشانی، سرپرست پژوهش، توسعه و فناوری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم در این باره گفت: نیاز صنعت نفت در ارتباط با دانشگاه‌ها، امضای قرارداد پروژه های کاربردی با تیم‌های پژوهشی دانش‌بنیان است که بتوانند با ارائه طرح‌های بدیع، ابتکاری و مهندسی معکوس، برای ساخت اقلام مصرفی و تجهیزات با مدل های بالاتر از اقلام وارداتی گام بردارند.

وی با بیان اینکه شرکت ملی پخش این نوع طرح ها و پروژه ها را حتما مورد حمایت قرار می دهد، ادامه داد: پروژه‌ها در دو بخش دانشجویی و پژوهشی و در ارتباط با تحقیقات مرتبط با طرح‌های فنی و عملیاتی مرتبط با نیاز صنعت نفت حمایت می‌شوند.

به گفته وی، پروژه‌های دانشجویی در مقطع دکترا، به عنوان فاز صفر پروژه‌های پژوهشی استفاده می‌شوند و پروژه‌های پژوهشی آن‌هایی هستند که محصولشان، قابلیت اجرایی و تجاری سازی داشته باشد.