سخنگوی دولت گفت: افزایش سهم نفت در منابع عمومی آن هم از محل افزایش قیمت ارز، بدون شک ارزش پول ملی را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار، علی ربیعی، امروز (سه‌شنبه، ۲۳ دی‌ماه) در نشست خبری که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، در پاسخ به پرسشی درباره برخی اظهارنظرهای نمایندگان مجلس در خصوص لایحه بودجه سال آینده، گفت: ما نیاز داریم خارج از هیاهوهای بیهوده در آستانه قرن جدید و دورانی که ترامپ در حال شکست است و می‌تواند نقطه عطف شود و زندگی جامعه را عوض کند، بودجه مناسبی را ارائه کنیم.

وی افزود: لایحه بودجه، نتیجه مطالعات و بررسی‌های تفصیلی و همه‌جانبه کارشناسان خبره دولت با توجه به الزام‌ها و اقتضائات اقتصادی کشور بوده و بر اساس قواعد و شرایط کشور تهیه و تنظیم شده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: کلی‌گویی درباره بودجه از سوی برخی افراد و بیان اینکه بیشترین عواید بودجه نصیب دلالان و سودجویان خواهد شد، تعبیر درستی نیست، یا اینکه بودجه به فروپاشی نظام منجر می‌شود. این تعابیر غیراقتصادی و غیرکارشناسی زیادی که امروز بیان می‌شود، به مصلحت جامعه نیست.

ربیعی با بیان اینکه دولت بودجه سال آینده را شفاف در منظر افکار عمومی قرار داده است، گفت: افزایش سهم نفت در منابع عمومی آن هم از محل افزایش قیمت ارز، بدون شک ارزش پول ملی را کاهش می‌دهد. افزایش قیمت تعرفه‌ها اگر در مجلس تصویب شود سبب تورم می‌شود.