به گزارش خبرگزاری به نقل از شرکت ملی گاز، حمیدرضا عراقی، در برنامه «سکه تمام بهار» رادیو اقتصاد، ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به نام سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: شرکت ملی گاز از سال‌های گذشته دو وظیفه مهم زمینه‌سازی برای تولید داخلی و در ادامه آن، داخلی‌سازی تجهیزات و اقلام مورد نیاز گازرسانی را پیگیری می‌کند که هر دو به شعار سال جدید مربوط می‌شود.

وی افزود: ایجاد زمینه مناسب برای تولید، یکی از وظایف اساسی شرکت ملی گاز در کشور است که خوشبختانه این مهم به مدد متخصصان و کارشناسان داخلی به نحو احسن در جامعه فراهم شده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: تامین انرژی مطمئن و پایدار یکی از نیازهای اصلی برای حمایت از تولید داخل است.

عراقی با بیان این‌که انرژی گاز طبیعی یک انرژی سازگار با محیط زیست است، اظهار کرد: این انرژی ضمن صیانت از منابع طبیعی، در توسعه، عمران، آبادانی، رشد اقتصادی، رفاه عمومی و بسیاری موارد دیگر نیز، بسیار نقش‌آفرین است.

وی ادامه داد: این شرکت با توسعه گازرسانی به شهرها و روستاها در بحث خودکفایی و داخلی‌سازی بسیاری از اقلام مورد نیاز کشور نقش بسیار زیادی داشته است.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه شرکت ملی گاز در جهت خودکفایی و اتکا به تولید کالاهای داخلی، یکی از مؤثرترین شرکت‌ها در کشور به شمار می‌آید، اظهار کرد: این شرکت در عین توسعه عمران، آبادانی و تأمین رفاه عمومی، توانسته در بحث اقلام مصرفی مورد نیاز برای اجرای پروژه‌ها از قبیل لوله‌ها، کنتورها، رگلاتورها و بسیاری موارد دیگر نیز به خودکفایی برسد؛ مواردی که تا پیش از این، وارداتی بوده است.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز، برنامه کاری این شرکت، تأمین پایدار گاز مطمئن و مطلوب برای مردم بدون نگرانی و نیز حفظ و نگهداری تأسیسات، تجهیزات، پالایشگاه‌ها، خطوط و شبکه‌ها؛ به‌ویژه توسعه گازرسانی به شهرها و روستاهاست.