رونمایی از پنجمین محصول دانش‌بنیان پتروشیمی کارون/ صرفه‌جویی ارزی ۱۰ میلیون دلار برای کشور
رونمایی از پنجمین محصول دانش‌بنیان پتروشیمی کارون/ صرفه‌جویی ارزی ۱۰ میلیون دلار برای کشور

شرکت پتروشیمی کارون با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان از پنجمین محصول دانش‌بنیان خود رونمایی کرد که می‌تواند با تأمین نیاز داخل از خروج ۱۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار، آیین رونمایی از محصول تازه KLM100-C شرکت پتروشیمی کارون به‌عنوان نوزدهمین محصول از سبد محصولات و پنجمین محصول دانش‌بنیان این شرکت امروز (چهارشنبه، ۱۶ شهریورماه) در ساختمان شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد، این محصول با همکاری شرکت پتروشیمی کارون و شرکت دانش‌بنیان «کیمیا مانا پلیمر» بومی‌سازی شده است.

علیرضا صدیقی‌زاده، مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون در این آیین اظهار کرد: براساس برآوردها، نیاز بازار داخل به این محصول حدود ۴ هزار تن است که پتروشیمی کارون در صورت اعلام تقاضا توانایی تأمین همه این مقدار را دارد.

وی تأکید کرد: هم‌اکنون هر تن از این محصول حدود ۲۵۰۰ دلار وارد کشور می‌شود که با احتساب این ۴ هزار تن حدود ۱۰ میلیون دلار از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون با اشاره به اینکه این محصول ویژه چسب‌های لمینت است که بیشترین کاربرد را در سیستم بسته‌بندی مواد غذایی دارد، افزود: با رونمایی از این محصول، کشور از واردات این چسب بی‌نیاز شود.

صدیقی‌زاده ادامه داد: پتروشیمی کارون همه نیاز بازار را براساس گریدهایی که مربوط به صنعت پلی‌اورتان هستند را بومی‌سازی کنیم و بی‌شک تا پایان سال یک یا دو مورد محصول دیگر عرضه خواهیم کرد.

محصولی تماماً ایرانی

مرتضی قره‌محمدلو، مدیرعامل شرکت دانش بنیان «کیمیا مانا پلیمر» نیز در این آیین تصریح کرد: تمام مواد اولیه مورد استفاده در محصول KLM100-C داخلی هستند و این محصول با فناوری مشترک شرکت پتروشیمی کارون و کیمیا مانا پلیمر تولید شده است.

وی افزود: اولویت تأمین نیاز داخل و سپس صادرات این محصول به کشورهای منطقه است.