آژانس بین‌المللی انرژی پیش بینی کرد تقاضای نفت در منطقه جنوب شرقی آسیا دست کم تا سال ۲۰۴۰ میلادی افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، آژانس بین‌المللی انرژی امروز (سه‌شنبه، دوم آبان‌ماه) اعلام کرد: تقاضای نفت در کشورهای جنوب شرقی آسیا دست کم تا سال ۲۰۴۰ میلادی ادامه می‌یابد، زیرا کشورهای در حال توسعه در این منطقه همچنان برای حمل و نقل جمعیت رو به رشد خود، انتقال کالاها و تولید پلاستیک، به سوخت‌های فسیلی تکیه خواهند کرد.

این نهاد اعلام کرد مصرف نفت در منطقه جنوب شرق آسیا از رقم کنونی چهار میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز به ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۴۰ میلادی می‌رسد و شمار خودروها با دو سوم افزایش نسبت به میزان کنونی به ۶۲ میلیون خودرو می‌رسد.

با افزایش گرایش به استفاده از خودروهای برقی، نگرانی‌هایی درباره توقف رشد تقاضای نفت در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده ایجاد شده، اما آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد نفت همچنان حدود ۹۰ درصد از تقاضای مربوط به حمل و نقل را در کشورهای جنوب شرقی آسیا تأمین خواهد کرد.

کیسوکه ساداموری، مدیر بخش بازار انرژی در آژانس بین‌المللی انرژی گفت: اگر تحول فناوری خیره‌کننده‌ای وجود نداشته باشد که بتواند کاهش کربن در این مناطق را محقق کند، انتظار نداریم که تقاضای نفت کاهش یابد.

به گفته وی، تقاضای نفت در بخش پتروشیمی نیز با روندی نسبتاً یکنواخت افزایش خواهد یافت.