رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که باید جلوی تولید گازهای گلخانه‌ای گرفته شود، گفت: با وجود تمامی مشکلات اقتصادی و تحریمها، دولت یازدهم متقبل شده در این زمینه، ٤ درصد کاهش بدون قید و شرط و ٨ درصد کاهش مشروط بر رفع تحریمها و آزاد بودن فضای تجاری و انتقال تکنولوژی را انجام دهد.

به گزارش شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، که به هرمزگان سفر کرده است در نشست با مسئولان و فعالان زیست محیطی شهرستان میناب گفت: دولت برای شنیدن صدای مردم آمادگی دارد و مردم حق دارند نسبت به مشکلات و دغدغه هایشان صحبت کنند.

وی افزود: دولت تدبیر و امید کار را در شرائط بسیار دشواری تحویل گرفته و بسیاری از سختیها میراث گذشته است، اما هم اکنون شخص رئیس جمهوری توجه ویژه‌ای به مسائل زیست محیطی دارد.

ابتکار با بیان این که در بحث تغییر اقلیم به دلیل استفاده بیش از حد سوختهای فسیلی، زمین به سمت گرم شدن پیش می‎رود، تصریح کرد: طوفانها، سیلابها و خشکسالیهای پی در پی در خاورمیانه و شمال آفریقا، طوفانهای گرد و غبار و تغییر اقلیمی که الگوی بارندگی و الگوی دما را تغییر می‌دهد، از مهمترین پیامدهای این موضوع است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که افزایش دما سبب شد تا فعالان سیاسی جهان توافقنامه‌ای را در پاریس امضا کنند تا دمای هوا تا ٢ درجه افزایش نیابد، عنوان کرد: هم اکنون کشور ایران یک و نیم درجه افزایش دمای متوسط را تجربه می‌کند و این موضوع روی کشاورزی، منابع آب و کیفیت خاک تاثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به این که باید جلوی تولید گازهای گلخانه‌ای گرفته شود، گفت: با وجود تمامی مشکلات اقتصادی و تحریمها، دولت یازدهم متقبل شده در این زمینه، ٤ درصد کاهش بدون قید و شرط و ٨ درصد کاهش مشروط بر رفع تحریمها و آزاد بودن فضای تجاری و انتقال تکنولوژی را انجام دهد.

ابتکار با اشاره به این که براساس توافق پاریس کشورها باید برابر تغییر اقلیم مقاومت کنند، افزود: بحث اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر روی آن تأکید دارند، یک محور اساسی آن، مسئولیت در خصوص تغییر اقلیم و بحث منابع آبی کشور است که باید کشورمان را در این راه تجهیز کنیم تا برابر پدیده تغییر اقلیم بتوانیم نقش موثری داشته باشیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که کشورمان در کمربند خشکسالی قرار دارد و هر روز افزایش دما و کاهش بارندگی را تحمل می‌کند، ادامه داد: مدیریت صحیح منابع آب باید بازنگری شود که خوشبختانه در دولت یازدهم سیاستهای مدیریت منابع آب بویژه سدسازی و نحوه بهره‌برداری از سدها بازنگری جدی شد.

به نقل از خبرگذاری شانا