رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ایران و فرانسه در بخشهای بهینه سازی مصرف انرژی، مدیریت منابع آب و مقابله با گرد و غبار و عوارض آن با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، پس از دیدار و گفتگو با وزیر محیط زیست، انرژی و دریاهای فرانسه گفت: وزیر محیط زیست فرانسه با دعوت من به ایران آمد و پیرامون همکاری‌های چندجانبه و در زمینه تفاهمنامه‌ای که در سفر رئیس جمهوری ایران به فرانسه امضا شد، گفتگو کردیم.

وی افزود: در زمینه همکاری برای اجرایی شدن توافق پاریس به شرح مسائلی که برای ایران از اهمیت زیادی برخوردار است، مانند بهینه سازی مصرف انرژی، مدیریت منابع آب و مقابله با گرد و غبار و عوارض آن پرداختیم، علاوه بر این، توافق کردیم که در قالب تفاهم قبلی در پاریس برنامه عملی تدوین کنیم.

ابتکار با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست در اسفندماه امسال، تصریح کرد: مذاکراتی در این زمینه انجام شد تا زمینه حضور فعال شرکتهای خصوصی و دولتی فعال در محیط زیست کشور فرانسه در این نمایشگاه فراهم شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: برخی از شرکتهای بخش خصوصی با وزیر محیط زیست فرانسه به ایران آمده‌اند و مذاکراتی در زمینه همکاری در خصوص آب و انرژی مطرح کردند و قرار شد زمینه همکاری در این مباحث چه در بخش خصوصی و دولتی پیگیری شود.

وی ادامه داد: از حضور خانم سگولن رویال در ایران خوشحال هستم و فکر می‌کنم این حضور نشان دهنده اراده دولت فرانسه برای همکاری با ایران در زمینه مسائل زیست محیطی و حامل یک پیام قوی به جامعه جهانی است، مبنی بر این که کشورها در زمینه منافع مشترک خود در خصوص محیط زیست می‌توانند همکاری جدی داشته باشند.

ابتکار درباره اجرای تفاهمنامه میان ایران و فرانسه گفت: در زمینه اجراب بندهای آن مذاکراتی با بخش خصوصی صورت گرفت و زمینه همکاری بسیاری پیشنهاد شد و همچنان ادامه دارد.

 به نقل از خبرگذاری شانا