در دیدار ذاکرین اهل بیت (ع)
رئیسی: امروز به‌راحتی نفت را صادر می‌کنیم
رئیسی: امروز به‌راحتی نفت را صادر می‌کنیم

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در گذشته فروش نفت را به امضای قراردادهای مختلف منوط کرده بودند، گفت: امروز به‌راحتی نفت را صادر می‌کنیم و با این کار مشخص شد اگر اراده جدی برای انجام کار وجود داشته باشد، هیچ مانعی نمی‌تواند جلودار کشور باشد.

به گزارش خبرنگار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی با اشاره به اقدام‌های دولت برای افزایش درآمدزایی گفت: در چند ماه گذشته به‌واسطه اقدام‌های انجام‌شده، حجم تبادلات تجاری و صادرات با کشورهای مختلف دنیا چند برابر شده، این در حالی است که در گذشته فروش نفت را به امضای قراردادهای مختلف منوط کرده بودند، اما امروز به‌راحتی نفت را صادر می‌کنیم و با این کار مشخص شد اگر اراده جدی برای انجام کار وجود داشته باشد، هیچ مانعی نمی‌تواند جلودار کشور باشد.

وی گفت: دولت به همه احترام می‌گذارد، اما بی‌تردید افرادی که بانیان وضع موجود هستند و مردم از عملکرد آنان رضایت ندارند، نباید در عرصه‌های مدیریتی استفاده شوند، داشتن روحیه انقلابی، جهادی و کارآمد بودن از محورهای مورد تأکید این دولت است.

رئیس‌جمهوری بیان اینکه امروز برای پیشرفت و آبادانی کشور و رفع مشکل‌های مردم وظیفه سنگینی به‌عهده داریم، گفت: امیدهای بسیاری در دل مردم برای ایجاد گشایش و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی ایجاد شده است و دولت با همه توان مصمم است در این مسیر گام بردارد.

رئیسی با اشاره به شرایط نامناسب اقتصادی در آغاز به‌کار دولت سیزدهم، گفت: با عنایت خداوند متعال توانستیم برای کشور درآمد ایجاد کنیم و بدون استقراض از بانک مرکزی یا خلق پول که تورم را به‌شدت افزایش می‌داد، حقوق کارکنان را بدون یک روز تأخیر، پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه دولت مصمم است با افزایش درآمدها و کاهش هزینه‌ها کشور را به رشد اقتصادی مطلوب برساند، اظهار کرد: متأسفانه در هشت سال گذشته میانگین نرخ رشد اقتصادی بسیار پایین بود، اما در این دولت برای امسال، افزایش هشت ‌درصدی را هدف‌گذاری کرده‌ایم و برای این کار سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی آغاز شده است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه نگاه این دولت به بیرون مرزها نیست، افزود: ما برای اداره و پیشرفت کشور به داشته‌ها و ظرفیت‌های خودمان توجه داریم و معتقدیم با تکیه به درون و توانمندی‌های داخلی امکان اداره کشور، رونق اقتصاد ملی و رشد اقتصادی وجود دارد.

رئیسی با اشاره کاهش رشد نرخ تورم در ماه‌های گذشته اظهار کرد: امروز با اقدام‌های انجام‌شده، رشد نرخ تورم تا حدی مهار شده و امیدواریم با همدلی قوا و کمک مجلس بتوانیم در مسیر کنترل نرخ تورم و افزایش رونق اقتصادی گام برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهتمام دولت بر استفاده از نیروهای انقلابی و ارزشی اظهار کرد: همواره به مسئولان تأکید دارم که در رده‌های مختلف از نیروهای انقلابی با انگیزه و به‌ویژه جوانان استفاده کنند.

رئیس‌جمهوری با اشاره به سخنان یکی از میهمانان درباره تقدم کار فرهنگی بر فعالیت‌های اقتصادی تأکید کرد: هر دو جزو اولویت‌های کشور هستند و باید هم‌زمان مورد توجه قرار گیرند، دولت تلاش می‌کند هم موضوع‌های معیشتی و اقتصادی را پیگیری کند و در کنار آن موضوع‌های فرهنگی را هم با جدیت دنبال کند.

رئیسی افزود: دشمنان و بدخواهان نظام کوچک‌ترین خطای نیروهای انقلابی و دولت را بزرگ‌نمایی می‌کنند، از این رو باید همواره ضمن حفظ هوشیاری، کیفیت و محتوای فعالیت‌ها را تقویت کرد و ارتقا داد.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط مسئولان و دولتمردان با بدنه جامعه اظهار کرد: شخصاً همواره تلاش داشتم که ارتباط خود را با مردم حفظ کنم و در هر جایگاهی که بودم آن را قطع نکردم و امروز دولت در کنار این ارتباط‌ها، از انتقال دیدگاه‌ها و نظرهای مردم از سوی علما و مداحان و کسانی که با بدنه مردم ارتباط تنگاتنگ دارند، استقبال می‌کند و آن را برای خود مغتنم می‌داند.