برداشت گاز از فاز ۱۱ پارس جنوبی نشان داد ایرانی‌ها کار را روی زمین نمی‌گذارند

به گزارش خبرنگار، سیدابراهیم رئیسی سه‌شنبه، هفتم شهریورماه در سومین نشست خبری خود با رسانه‌های داخلی و خارجی اظهار کرد: دولت کار خود را در دو سال قبل در حالی آغاز کرد که شرایط کشور در وضع خاصی بود. در آن شرایط کرونایی، اقتصاد با کسری بودجه، شرایط تورمی و کاهش کالاهای اساسی و مسائلی از این دست مواجه بود و برخی صاحب‌نظران و دولتمردان گذشته با تردید می‌گفتند دولت چگونه می‌خواهد این شرایط را مدیریت کند و به پیش ببرد.

وی افزود: دولت سیزدهم با توکل به خدا و اعتماد به داشته‌های بسیاری که ملت و کشور دارد و برخورداری از نیروهای جوان و کارآمد کار را آغاز کرد، در حالی که دشمنان باور نداشتند در این شرایط کشور اداره شود.

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه کارهای بزرگی در کشور انجام شده است، تصریح کرد: بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی یکی از جلوه‌هایی بود که طرف‌های خارجی قرارداد بستند و در شرایط تحریمی ایران را ترک کردند. آنها تصور کردند که کار روی زمین می‌ماند، اما متخصصان ایرانی نشان دادند کار روی زمین نخواهد ماند و آن را به نتیجه رساندند.

رئیسی رایگان شدن آب، برق و گاز خانواده‌های کم‌درآمد را جزو برنامه‌های دولت دانست و گفت: برنامه‌های توسعه سوم، چهارم، پنجم، ششم را بررسی کردیم و در برنامه هفتم برای رفع ناترازی در حوزه برق، آب، گاز و ناترازی‌های بانکی و بودجه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا مشخص شود تولید گاز و برق چگونه صورت بگیرد.