سخنگوی دولت:

دولت برنامه قیمتی در حوزه انرژی ندارد

دولت برنامه قیمتی در حوزه انرژی ندارد

سخنگوی دولت گفت: دولت برنامه قیمتی در حوزه انرژی ندارد، یکی از محورهای اساسی در جمع‌آوری کارت‌های هوشمند سوخت از جایگاه‌های عرضه مبارزه با قاچاق سوخت است.

به گزارش خبرنگار، علی بهادری‌جهرمی امروز (سه‌شنبه، ۲۹ فروردین‌ماه) در نشست خبری به چهارمین سفر استانی رئیس‌جمهوری در دور دوم که پنجشنبه آینده (هفتم اردیبهشت‌ماه) انجام می‌شود، اشاره و اظهار کرد: انجام دیدارهای مردمی و افتتاح برخی پروژه‌های نیروگاهی، پالایشی، محیط زیستی و ریلی از جمله برنامه‌های رئیس‌جمهوری در این سفر است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره جمع‌آوری کارت‌های سوخت از جایگاه‌های عرضه بنزین افزود: دولت برنامه قیمتی در حوزه انرژی ندارد و یکی از محورهای اساسی در این حوزه قاچاق سوخت است و وزارت نفت به‌دنبال اصلاح رویه‌هاست، از این رو از دارندگان خودروها تقاضا می‌شود تلاش کنند از کارت‌های هوشمند سوخت شخصی استفاده کنند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: کارت سوخت جایگاه‌داران برای مقابله با قاچاق سوخت محدود شده است، اما در همه جایگاه‌های عرضه سوخت کارت سوخت اضطراری وجود دارد.

بهادری‌جهرمی اظهار کرد: از مالکان خودرو می‌خواهیم که با کارت سوخت شخصی سوخت‌گیری کنند و اگر کارت سوخت ندارند، درخواست کارت سوخت المثنی داشته باشند، البته شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز باید در صدور کارت‌های سوخت تسریع و عقب‌افتادگی گذشته را جبران کند.