رئیس تعمیرات مجتمع گاز پارس جنوبی از کاهش روزهای تعمیرات اساسی مجتمع گاز پارس جنوبی تا پایان امسال به عنوان یکی از اهداف این مجتمع گازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسین فرزندی گفت: با توجه به وسعت فازهای پارس جنوبی، امسال مجتمع گاز پارس جنوبی نزدیک به پنج ماه درگیر برنامه‌های تعمیراتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال یکی از اهداف مجتمع گاز پارس جنوبی کاهش روزهای تعمیرات اساسی است، اظهار کرد: برنامه تعمیرات پالایشگاه‌های پارس جنوبی از ۲۵ فروردین‌ماه امسال در فازهای ۴ و ۵ آغاز شده و اکنون فعالیت‌های تعمیراتی در این پالایشگاه پایان یافته است تا پس از ماه مبارک رمضان، فعالیت‌های تعمیراتی ازسر گرفته شود.

رئیس تعمیرات مجتمع گاز پارس جنوبی زمان اجرای تعمیرات دیگر پالایشگاه‌ها را از ۱۸ خردادماه اعلام کرد و افزود: تعمیرات فازهای ۲ و ۳ در این زمان آغاز خواهد شد. پالایشگاه بعدی نیز پالایشگاه نهم است که باید فعالیت‌های تعمیراتی خود را از ششم تیرماه آغاز کند، همچنین برنامه تعمیراتی پالایشگاه یکم از هفتم مردادماه آغاز خواهد شد و در روزهای گرم تابستان کماکان ادامه خواهد داشت. افزون بر این، پالایشگاه هشتم نیز فعالیت‌های تعمیراتی خود را از نهم مردادماه مطابق برنامه آغاز خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، دیگر پالایشگاه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی نیز برنامه تعمیراتی خود را به ترتیب در برنامه‌های زمان‌بندی شده کلید می‌زنند.