به گزارش خبرنگار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سیدابراهیم رئیسی سه‌شنبه، ۱۷ مردادماه، هم‌زمان با روز خبرنگار در اختتامیه بیست‌ویکمین جشنواره ملی رسانه‌های ایران، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: جایگاه راوی و خبرنگار در روایات و فرهنگ دینی ما بسیار با اهمیت است و سوگند قرآن به قلم، سوگند به قلم‌هایی است که از آنها حقایق و معارف الهی و تلاش برای نجات و احقاق حقوق انسان تراوش می‌کند.

وی با اشاره به ابزارهای جدیدی که در لحظه اخبار را منتقل می‌کنند، افزود: همه این ابزارها برای جمع‌آوری و انتقال اخبار هستند، اما تولید خبر همچنان از سوی نیروی انسانی انجام می‌شود که ثقه و مورد اطمینان و اعتماد بودن او بسیار مهم و مؤثر است.

رئیس‌جمهوری خبرنگاران را نیروهای جبهه مقابله با جریان‌سازی خبری، فرهنگی و رسانه‌ای دشمن برای عوض کردن جایگاه حق و باطل و غبارآلود کردن فضا توصیف و تصریح کرد: امروز جنگ رسانه‌ای و شناختی دشمن نیازمند دفاع رسانه‌ای و شناختی است و باید به دقت بررسی شود که دشمن کدام نقطه و مسئله را هدف قرار داده است.

رئیسی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خردادماه و تأکید ایشان بر اهمیت تلاش برای تقویت ایمان و امید در جامعه گفت: دشمن همه توان و تلاش خود را به‌کار گرفته تا با اطلاع‌رسانی و تصویرسازی جهت‌دار ایمان مردم را تضعیف و امید آنها را به یأس تبدیل کند.

وی جایگاه اهالی رسانه را امیدآفرینی در مقابل یأس‌آفرینی دشمنان دانست و اظهار کرد: امروز راهبرد جمهوری اسلامی ایران تقویت ایمان و امید جامعه است و دولت و خبرنگاران در این عرصه مأموریت مشترکی دارند، دولت در عرصه اقدام و عمل و خبرنگاران در عرصه تبیین و تنویر افکار عمومی به‌دنبال تقویت ایمان و امید جامعه به‌ویژه در میان نسل جوان هستند.

رئیس‌جمهوری تأکید کرد: اهالی قلم و بیان پیشرفت‌ها و داشته‌های خودمان را ببینند، این‌گونه نباشد که در نگاه به وضع کشور بر مبنای منافع و رویکردهای حزبی و گروهی عمل کنیم. امروز همه باید فارغ از هر اندیشه و تفکر و جناحی منافع ملی را نقطه اشتراک خود بدانیم.

رئیسی آزادی قلم و بیان را از افتخارات جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: امروز به برکت خون شهدا و مجاهدان در صحنه، این آزادی‌های مشروع تضمین شده و دولت و همه دستگاه‌های حاکمیتی به آن پایبند هستند.

وی با اشاره به دستاوردها و پیشرفت‌های چشمگیر کشور در دو سال گذشته به‌ویژه در رشد تولید، تجارت، تولید نفت، صادرات غیرنفتی، علم و فناوری و ابزار تولید، تصریح کرد: امروز باوجود همه تهدیدها و تحریم‌ها در بخش‌های مختلف شاهد رشد هستیم و اقدام‌های صورت‌گرفته به‌ویژه از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و علم‌پایه موجب افتخار است و باید به آن بالید.

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه همه اقدام‌های صورت گرفته طی دو سال گذشته از جمله تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در سبد جمهوری اسلامی ایران تعریف خواهد شد و ثمرات آن در زندگی مردم تأثیرگذار خواهد بود، افزود: نگاه مبتنی بر تأمین منافع ملی می‌تواند حلال مشکلات باشد.

رئیسی با تأکید بر استقبال دولت از نقدهای منصفانه، رسانه‌های روشنگر را زبان گویای دولت عنوان کرد و گفت: بنده از اولین روز شروع به‌کار این دولت همه پرونده‌های شکایات صورت گرفته از سوی دستگاه اجرایی را مختومه کرده و تا به امروز باوجود همه هجمه‌ها و تخریب‌ها علیه دولت، از هیچ خبرنگار و رسانه‌ای شکایت نکرده‌ایم.