مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پیامی به آیین بزرگداشت سی‎ونهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی حفاری ایران، اول دی ماه، سالروز تاسیس این شرکت را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، در پیام مسعود کرباسیان آمده است:

«۳۹ سال از تاسیس شرکت ملی حفاری ایران به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شکل گیری صنعت حفاری در ایران می گذرد.
این مناسبت فرخنده را باید یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی در حوزه خودکفایی صنعت نفت دانست که به مدد آن در عمل  فرآیند تولید نفت و گاز در دست متخصصان ایرانی قرار گرفت.

کارکنان سختکوش شرکت ملی حفاری ایران در حوزه تخصصی صنعت حفاری با مدیریت و تخصص داخلی و با اتکا به توان و دانش فنی همواره کوشیده‎اند تا نقش خود را در حفر چاه‎های نفت و گاز ایفا کنند و در حیطه وظایف و مسئولیت‎های خطیر خود پاسخگوی نیازهای صنعت نفت کشور باشند.

این شرکت به مدد کارکنانی پرتلاش در ۳۹ سال گذشته توانسته است با گذر از  فراز و نشیب‎های فراوان، مراحل رشد و تعالی را سپری کرده و جلوه‎های بارزی از توانمندی‎های متخصصان ایرانی را به منصه ظهور رساند؛ بدین شکل گام‎های بلندی در جهت بومی‎سازی این صنعت راهبردی برداشته شد.

بدیهی است رشد و توسعه شرکت ملی حفاری ایران نیازمند برنامه‌‎ریزی مناسب، استفاده مطلوب از توانمندی‌ها، ایجاد انگیزش و بهره‌وری سازمانی، کار بر اساس زمانبندی، بهینه‎‌سازی هزینه‎ها، آموزش و تجهیز نیروی انسانی و رعایت استانداردها و ضوابط سازمانی است. لازم است برای رسیدن به کمال مطلوب تلاش مضاعفی در ابعاد گوناگون صورت پذیرد.

در ادامه ضمن ارج نهادن به تلاش‎های بی‎شائبه مجموعه کارکنان بر ارتقای سطح فعالیت‎ها با محوریت مشتری‎مداری، توسعه و گسترش زیرساخت‎های فناوری اطلاعات و سیستم‎های پشتیبانی، فرایند‌نگری، افزایش ضریب ایمنی، به‎روز‌رسانی ساختارها و آموزش منابع انسانی در مسیر دسترسی به سازمانی چابک و توانمند تاکید می‌کنم.

در پایان ضمن تبریک سی و نهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی حفاری ایران به تمامی تلاشگران صنعت نفت، امیدوارم به فضل خداوند و تلاش مضاعف کارکنان جهادگر صنعت نفت شاهد توسعه و پیشرفت این صنعت معظم و اعتلای ایران عزیز باشیم».

بر اساس این گزارش، شرکت ملی حفاری ایران اول دی‎ماه سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد. حوزه ستادی این شرکت در اهواز استقرار دارد و این شرکت، عملیات حفاری و خدمات فنی و تخصصی مرتبط با این صنعت را در بخش وسیعی از مناطق نفت‎خیز خشکی و دریایی کشور راهبری می‎کند.

آیین بزرگداشت سالگرد تاسیس شرکت ملی حفاری امروز (شنبه، اول دی ماه) در سالن اجتماعات مجمتع فرهنگی رفاهی شماره یک حفاری برگزار شد.