مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با بیان اینکه هم اکنون فرآورده های تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس از طریق خط لوله منتقل می شود، گفت: این شرکت آمادگی دارد تا اقدامات تعمیر و نگهداری خط لوله خوراک این پالایشگاه را نیز بر عهده بگیرد.

به گزارش خبرنگار، عباسعلی جعفری نسب افزود: پالایشگاه ستاره خلیج فارس به‌طور کامل خصوصی است و خط لوله خوراک این پالایشگاه هم اکنون از سوی بخش خصوصی اداره می‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت به شرکت نفت ستاره خلیج فارس پیشنهاد داده است که بهره برداری، نگهداری و تعمیرات این خط لوله را نیز، همانند خطوط لوله دیگر پالایشگاه‌ها و با نرخ مصوب موجود، تحویل گیرد.

به گفته جعفری نسب، بهره برداری از این خط لوله جدید، ممکن است هم اکنون با مشکل یا سختی روبه‌رو نباشد، اما رفته رفته که لوله‌ها فرسوده شوند، عملیات تعمیر و نگهداری آن مشکل تر می‌شود.

وی تاکید کرد: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با ابزار و روش‌های جدید می‌تواند این خط لوله را به بهره‌برداری برساند و از آن نگهداری کند.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ادامه داد: هم اکنون بنزین تولیدی این پالایشگاه به‌وسیله خطوط لوله موجود منتقل می‌شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی با بیان این‌که قرار بود که خط لوله دوم خوراک پالایشگاه، از بندرعباس به رفسنجان، به منظور انتقال محصولات دیگر فازهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس احداث شود، افزود: هم اکنون این پروژه متوقف است که امیدواریم با پیگیری‌های شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت هرچه زودتر اجرایی شود.