معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از حفر و تکمیل ۲۸ حلقه چاه‌ نفت‌ و گاز در سه ماه نخست امسال در مناطق خشکی و دریایی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، محمد آل‌خمیس گفت: از این ۲۸ حلقه چاه، ۱۳ حلقه توسعه‌ای/ توصیفی و ۱۵ حلقه تعمیری تکمیلی بوده است.

وی افزود: از مجموع چاه‌های حفر شده ۱۹ حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، دو حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزی، دو حلقه در شرکت نفت فلات قاره، دو حلقه در شرکت مهندسی و توسعه نفت و سه حلقه در قالب پروژه‌ای تکمیل شد و در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار گرفت.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری با اشاره به اینکه در مدت پیش گفته ۳۶ هزار و ۹۶۰ متر حفاری به ثبت رسید، اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۴ دستگاه حفاری در حال جابه‌جایی در موقعیت‌های عملیاتی هستند.

سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال مقدمات آغاز عملیات چند پروژه جدید حفاری که از سوی شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نفت مناطق مرکزی و مهندسی و توسعه نفت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از طریق مناقصه به این شرکت واگذار شده است انجام شد و این پروژه‌ها در مراحل آغاز کارهای اجرایی قرار دارد.

وی افزود: همچنین همسو با سیاست‌های مدیریت ارشد شرکت ملی حفاری درباره ایجاد ساختار منسجم عملیاتی و افزایش کارآیی و پشتیبانی مطلوب‌تر، مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۴ که ۱۶ دستگاه حفاری خشکی سنگین و یک دستگاه حفاری فوق سنگین در اختیار داشت، حذف و دکل‌های تحت سرپرستی آن در مدیریت‌های عملیات حفاری یک تا سه ادغام شد.

آل‌خمیس تصریح کرد: ناوگان حفاری شرکت ملی حفاری ایران در زمان حاضر دارای ۷۲ دستگاه حفاری ملکی شامل ۶۹ دکل خشکی و سه دکل دریایی است و این شرکت توان ارائه عملیات حفاری و خدمات یکپارچه فنی و مهندسی را در هر موقعیت عملیاتی دارد.