بيست و پنجمين نمايشگاه نفت و گاز خزر در باکو پايتخت جمهوري آذربايجان با حضور ۳۱۲ شرکت از ۳۸ کشور جهان از جمله جمهوري اسلامي ايران گشايش يافت.
به گزارش روز چهارشنبه پارس تودي، در اين نمايشگاه جهاد دانشگاهي به عنوان تنها نماينده بخش دولتي جمهوري اسلامي ايران توانمندي هاي خود را در معرض نمايش گذاشته است که امروز با حضور «جواد جهانگيرزاده» سفير کشورمان در جمهوري آذربايجان، مورد بازديد «الهام علي اف » رئيس جمهور جمهوري آذربايجان قرار گرفت.
طراحي و ساخت تجهيزات حفاري شامل دکل هاي حفاري خشکي، لوله هاي مغزي سيار، بازوي بارگيري نفت در اسکله هاي نفتي، مته هاي حفاري، دستگاه منابع تغذيه برق صنعتي، الکترو موتور قابل استفاده در خطوط انتقال نفت و گاز، مواد شيميايي ويژه جداسازي آب و نمک از نفت خام ، ماده بيوزيستي ويژه پاکسازي مواد نفتي از خاک هاي آلوده و دستگاه همزن کف مخازن نفت و گاز جهت رسوب گيري از جمله توليدات پژوهشگران و صنعتگران جهاد دانشکاهي کشورمان است که با هدف بازاريابي و يافتن شريک تجاري در اين نمايشگاه در معرض ديد بازديدکنندگان قرار گرفته اند.
به گفته حميدرضا طيبي رئيس جهاد دانشگاهي؛ نمايشگاه نفت و گاز خزر با توجه به حضور شرکت هاي معتبر دنيا در آن، براي فعاليت ما در اين زمينه فرصت مناسبي است و استقبال خوبي هم تاکنون از غرفه ايران صورت گرفته است.
در اين نمايشگاه همچنين يک شرکت فعال در عرصه حفاري چاه‌هاي نفتي از بخش خصوصي کشورمان حضور يافته است .
همزمان با برگزاري اين نمايشگاه بين المللي چهارروزه همايش بين المللي نفت و گاز خزر نيز به مدت دو روز با هدف بررسي چالش ها و فرصت ها ي سرمايه گذاري در پروژه هاي نفت و گاز ، تجزيه و تحليل امنيت انرژي، پالايش نفت و چشم انداز صنعت پتروشيمي، اهميت عمليات تعمير و نگهداري براي صنعت نفت و پتروشيمي و اثرات فناوري هاي ديجيتال در صنعت نفت و گاز برگزار مي شود.