تولید میعانات گازی در پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه به بیش از ٢٢ میلیون بشکه رسیده است.
به گزارش خبرنگار، به نقل از مجتمع گاز پارس جنوبی، محسن عطار زاده، رئیس بهره‌برداری پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: در یازده ماه امسال با برنامه‌ریزی انجام شده، ٢٢ میلیون و ٢٧٦ هزار بشکه میعانات گازی تولید شده است.

به گفته عطارزاده، پالایشگاه سوم توانسته است نقش مهمی در جهت تولید و صادرات میعانات گازی در مجتمع گاز پارس جنوبی ایفا کند.

وی با بیان این‌که مجتمع گاز پارس جنوبی همواره برنامه‌ریزی در افزایش برداشت با در نظر گرفتن تولید صیانتی از مخزن مشترک را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: در یازده ماهه امسال، ١٣ هزار و ٥٥٠ میلیون استاندارد متر مکعب گاز در پالایشگاه سوم مجتمع گازی پارس جنوبی تولید و فرآورش شده است که با توجه به برودت هوای امسال، این پالایشگاه نقش مهمی در تامین سوخت مصارف خانگی و نیروگاهی کشور داشته است.

عطارزاده در ادامه با اشاره به تولید دیگر محصولات این پالایشگاه افزود: در همین بازه زمانی، ٨٠ هزار تن گوگرد دانه بندی شده ،٥٦٠ هزار تن پروپان و ٣٤١ هزار تن بوتان نیز در این مجموعه تولید شده است.

رئیس بهره‌برداری پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: تولید گاز اتان که بعنوان خوراک پتروشیمی های مجاور در منطقه مورد استفاده قرار می گیرد نیز با توجه به تعمیرات اساسی انجام شده بر روی توربواکسپندرها که سبب افزایش ٢٠٠ تنی تولید اتان در روز شده است نیز در مجموع از مرز ٦٦١ هزار تن گذشت که این موضوع نشان از تولید پایدار گاز و سایر محصولات در مجموعه پالایشگاه سوم دارد.