رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: تولید فناوری‎های بومی در این مجموعه، مصداق شعار سال ۹۷ یعنی «حمایت از کالای ایرانی» است.
به گزارش خبرگزاری، جعفر توفیقی افزود: همه کارکنان سازمان باید بدون در نظر گرفتن سلسله مراتب، شاخص‎های فعالیت خود را نسبت به سال گذشته ارتقا بخشند، زیرا هر یک از آنان می‌توانند مانند حلقه‌ای از زنجیره موفقیت و بهبود سازمان منشا اثر باشند.

وی با اشاره به شعار سال ۹۷ با عنوان «حمایت از کالای ایرانی»، افزود: برای پژوهشگاه صنعت نفت، حمایت از کالای ایرانی به معنای تولید فناوری بومی است تا در این مسیر بتوان صنعت نفت را به صنعتی دانش بنیان و فناورمحور تبدیل کرد و در بازارهای جهانی علم و فناوری نقش موثری داشت.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، بر ضرورت اشتراک‌گذاری همه اندیشه‌ها و تجربیات سازمانی تاکید کرد و گفت: تبادل نظر‌ با ظرفیت‌های داخلی و بیرونی پژوهشگاه می‌تواند الگوهای مناسبی برای تدوین برنامه‌های راهبردی پژوهشگاه در سال جدید ارائه کند و برای ایجاد زمینه مناسب در این خصوص مطالعات جامعی در حال انجام است.

وی توجه به عنصر رقابت در فعالیت‎های تحقیقاتی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: فرآیندهای پژوهشگاه در حال بازبینی و مهندسی مجدد است و حذف موانع و بروکراسی که در اکثر شرکت‌های پیشرو در دنیا اجرا می‌شود، در دستور کار پژوهشگاه قرار دارد، زیرا پژوهشگاه تنها بازیگر در حوزه تحقیق و توسعه نیست و این امر مستلزم تعامل گسترده با همه مراکز پژوهشی و دانشگاهی دنیاست.

توفیقی گفت: تعالی، مسیری تمام‌نشدنی است و پژوهشگاه با ارتباط با صنعت و ارائه راهکارهای فناورانه و رصد فناوری و آینده‌نگری نسبت به نیازهای صنعت، می‌تواند در این مسیر گام‎های بلندی بردارد.