با راه اندازی مرحله نخست واحد آلکیلاسیون شرکت پالایشگاه آبادان، تولید سوخت بنزین سبز از روز گذشته اغاز شد.
به گزارش خبرنگار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، اصغر رمضانی، رئیس هیئت مدیره شرکت پالایش نفت آبادان اعلام کرد: دستاورد راه اندازی واحد راهبردی آلکیلاسیون، تولید بنزین باکیفیت با اکتان ۹۶ است.

وی با بیان این‌که در پی بروز مشکل مکانیکی در واحد بازیافت اسید سولفوریک پالایشگاه و نبود امکان بازیافت اسید مصرفی واحد الکیلاسیون از چهار سال گذشته واحد الکیلاسیون نیز به اجبار از سرویس خارج شد، افزود: از زمان خرید تجهیزات این واحد بیش از ۶ سال می گذرد که متاسفانه تاکنون بدون استفاده مانده بود، اما پس از تغییرات مدیریتی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌‍‌های نفتی، معاون وزیر نفت طی حکمی به بنده ماموریت ویژه دادند که با حضور مستمر در پالایشگاه آبادان این واحد را به مرحله تولید برسانیم.

وی ادامه داد: با همکاری و همفکری بی نظیر همه مدیران، متخصصان و به ویژه کارکنان زحمتکش و خدوم بخش های مختلف پالایشگاه آبادان با بحث و بررسی‌های لازم و نگاه به منابع موجود ابتدا برنامه مدونی جهت راه اندازی این واحد تهیه و بر اساس برنامه و نظارت‌های مستمر و حمایت‌های معاون وزیر نفت از این پروژه از دیروز این واحد وارد مدار تولید شد.

رمضانی اظهار کرد: این واحد هم اکنون عملیاتی شده و روزانه ۵۵۰ هزار لیتر بنزین الکیلیت با اکتان ۹۶ (بنزین سبز) تولید می‌کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت پالایش نفت آبادان تاکید کرد: با تولید این فرآورده با ارزش، C۴ موجود در محصول گاز مایع تبدیل به بنزین می‌شود و افزون بر آن ارتقای جنبه‌های زیست محیطی نیز از اهداف موردنظر در این طرح است.