معاون عملیات شرکت پالایش نفت تبریز از امکان تولید انواع روغن با ظرفیت ٣٠ تا ٤٠ هزار تن در سال با بهره برداری از واحد اختلاط روغن این پالایشگاه در اواخر نیمه اول سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرنگار، علیرضا آقابگلو در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، با بیان این‌که هزینه این طرح ١٥ میلیون یورو است، افزود: بر اساس راهبرد این شرکت در باره تنوع بخشی در حوزه محصولات تولیدی، تکمیل زنجیره تولید انواع روغن موتور دیزل و بنزینی تک گریدی و چند گریدی و تولید روغن های صنعتی با برند پالایشگاه تبریز میسر مي شود.

وی همچنین از بهره برداری از واحد گوگردزدایی از نفت گاز با ظرفیت ٣٠ هزار بشکه در روز در اسفند ماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: با انجام این طرح محصول نفت گاز که ٤٠ درصد فرآورده های تولیدی این شرکت را شامل می ‌شود، با استاندارد یورو ٤ و ٥ به بازار عرضه خواهد شد.

آقابگلو به برنامه پالایشگاه تبریز مبنی بر پایان نصب و راه اندازی تجهیزات پایش آنلاین زیست محیطی با هزینه بالغ بر هفت میلیارد تومان در مهر ماه امسال اشاره کرد و گفت: این طرح شامل آنالایزرهای زیست محیطی نصب شده بر روی دودکش کوره ها و بویلرها، ایستگاه های ثابت و پرتابل هوای محیطی اطراف شرکت و ایستگاه هواشناسی ثابت است.

به گفته وی، با اجرایی شدن این طرح قادر خواهیم بود شرایط احتراقی کوره ها و بویلرها از نظر مطابقت با شاخص‌های زیست محیطی و شرایط هوای محیطی در مقایسه با استاندارد هوای پاک را به صورت آنلاین در مرکز پایش شرکت پایش کنیم و همه اطلاعات به صورت آنلاین و همزمان به اداره کل محیط زیست استان نیز ارسال خواهد شد.