مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ضمن تاکید بر لزوم توجه به بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز صنایع نفت و حفاری، گفت: در کنار همکاری و ارتباط سازنده با دنیا و شرکت‌های خارجی باید از ظرفیت‌های بالقوه داخلی بهره برد.

به گزارش خبرنگار اعزامی به اهواز، احمد محمدی جمعه، دوم آذرماه در حاشیه برگزاری دومین روز از دهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان گفت: این رویداد با رویکرد توانمندسازی بخش خصوصی و ساخت داخل برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی دستاوردهای زیادی به همراه دارد که طبق آمار بخش قابل توجهی از کالاهای مصرفی و تجهیزات صنعت نفت بومی‌سازی شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به ساخت تلمبه‌های درون‌چاهی اشاره و تصریح کرد: به‌کارگیری دانش بومی ساخت این تلمبه‌خانه‌ها با همکاری دانشگاه چمران اهواز و بخش خصوصی انجام شده است.

محمدی عنوان کرد: بومی‌سازی بخشی از مته‌های حفاری از دیگر اقدام‌های انجام شده به‌منظور حمایت از توان بخش خصوصی است. بیشتر این مته‌ها ساخت کشورهای غربی است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توانستیم آنها را بومی‌سازی کنیم.

وی ارتباط سازنده با کشورها و شرکت‌های خارجی را ضروری دانست و افزود: نفت صنعتی جهانی است، بنابراین ارتباط با سازندگان و دسترسی به فناوری‌های روزآمد دنیا برای هر کشوری لازم و ضروری است، نباید ارتباط و همکاری با دنیا را قطع کرد، اما باید از ظرفیت‌های بالقوه داخلی به نحو احسن بهره برد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان این‌که نگاه مسئولان ارشد به صنایع، به‌ویژه صنعت نفت باید نگاهی راهبردی باشد، تصریح کرد: این مسئله ما را به سمت خودکفایی و خوداتکایی سوق خواهد داد. به این منظور برگزاری نمایشگاهی از این دست فرصت مناسبی است تا بتوان از آن به نحو شایسته و مطلوب استفاده کرد.

قرارداد توسعه میدان کرنج با کنسرسیوم پرگس به‌زودی نهایی می‌شود

محمدی به اقدام‌ها برای توسعه میدان کرنج اشاره کرد و گفت: پیش قرارداد توسعه این میدان با کنسرسیوم پرگس امضا شده و به‌زودی تکلیف امضای قرارداد نهایی توسعه این میدان روشن خواهد شد.

وی درباره طرح توسعه‌ای ٢٨ مخزن شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: ٢ بسته توسعه‌ای برای میدان‌های منصوری، مخزن آسماری و مخزن اهواز برنامه‌ریزی شده است. حجم متنوعی از عملیات توسعه‌ای یا باز توسعه‌ای مخازن هدف‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: اقدام‌های سطح الارضی، احداث خطوط و تسهیلات فرآورشی، جمع‌آوری گازها، انتقال نفت به مبادی صادرات و … از جمله فعالیت‌هایی است که در قالب این بسته پیگیری می‌شود.