در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرهای مسجد سلیمان و هفتکل، ظرفیت‌های صنعت نفت برای توسعه مناطق شهری و احداث اماکن تفریحی و ورزشی و همچنین فراهم سازی تسهیلات ویژه بررسی شد.
به گزارش خبرنگار، بیژن عالی پور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این جلسه گفت: صنعت نفت در شهرهای نفت خیز فقط بدنبال تولید نفت و گاز نیست بلکه همواره بدنبال آن بوده ایم تا از ظرفیت و توانمندی صنعت نفت برای گسترش مشارکت‌های اجتماعی و ارایه خدمات و افزایش رضایت مندی عمومی بهره ببریم.

عالی پور افزود: تاکنون خدمات شایسته ای به مردم شریف استان به خصوص مردم شهرهای این منطقه ارایه شده و بازهم تا آنجا که قانون به صنعت نفت اجازه داده است، برای تعریف و اجرای پروژه‌های عام المنفعه همکاری خواهیم داشت؛ ضمن آنکه پرداخت عوارض و مالیات‎های قانونی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خود کمک شایانی به اقتصاد خوزستان می کند.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: مسجدسلیمان به عنوان خاستگاه نفت همواره مورد توجه وزیر نفت قرار داشته و بارها علاقمندی خود به افزایش مشارکت‎های نفت در امور عمرانی و همچنین تمایلش جهت سفر به این منطقه را به اینجانب ابراز داشته است.

بیژن عالی پور با بیان این که نگاه نفت همواره توسعه متوازن همه مناطق نفت‎خیز بوده، گفت: شهرهای هفتکل و نفت سفید بدلیل نقش ارزنده ای که در تولید نفت و گاز از چند دهه پیش تاکنون داشته اند، زیر چتر خدماتی و حمایتی این شرکت قرار دارند؛ از همین رو چند پروژه جدید عمرانی و عام المفنعه از قبیل احداث استخر سرپوشیده و سه قطعه زمین چمن مصنوعی برای کمک به توسعه شهر هفتکل در هیئت مدیره این شرکت مصوب شده اند.

وی افزود: در همین جلسه به مردم خوب آن منطقه هم قول می دهم بهسازی جاده بخش رغیوه، بهسازی مسجد نفت سفید و همچنین واگذاری ادوات و تجهیزات ورزشی از سوی همکارانم در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همچنین با اشاره به نگرانی‌های مطرح شده در خصوص تأمین گاز خوراک پتروشیمی ذیلایی مسجدسلیمان گفت: مطمئن باشید در تامین خوراک اولیه این مجتمع بزرگ صنعتی هیچگونه جای نگرانی وجود ندارد و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تضمین تامین خوراک این مجتمع می تواند همگام با آن در راه اشتغال زایی و توسعه اقتصادی منطقه گام بردارد.

افزایش سطح مشارکت‌های اجتماعی صنعت نفت

عسکر ظاهری، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تقدیر از مشارکت‌های اجتماعی و فرهنگی مناطق نفتخیز جنوب، خصوصاً اجرای پروژه جدید پارک موزه نفت تمبی و تسریع و جدیت بخشی به پروژه های موزه گنجینه نفت مسجدسلیمان و نخاله برداری و آوار برداری منازل تخریب شده طرح جابه جایی مناطق آلوده به نشت نفت و گاز، گفت: انتظار دارم که از ظرفیت زمین های استحصال شده این طرح برای اجرای پروژه های زیر ساختی همچون زمین های ورزشی، فضاهای تفریحی و گسترش درختکاری و ساخت اماکن مذهبی استفاده شود.

وی ادامه داد: وزیرنفت توجه ویژه ای به مناطق نفتخیز جنوب به خصوص مسجدسلیمان دارد و در دیدار و مذاکره ای که با ایشان داشتیم وی قول داد با بکارگیری تکنولوژی‌های نوین به توسعه فنی مخازن نفت این منطقه پرداخته شود و قطعاً این توسعه در افزایش سطح اشتغال و گسترش ظرفیت و سطح خدمت رسانی مطلوب تر نقش بسزایی خواهد داشت.

Normal ٠ false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer٤
علیرضا گوروئی، فرماندار مسجدسلیمان نیز طی سخنانی ضمن تقدیر از افزایش سطح مشارکت‌های اجتماعی صنعت نفت در این شهر، گفت: پروژه موزه گنجینه نفت مسجدسلیمان پروژه بزرگ و اثر بخشی است که با راه اندازی‎اش مشاغل فرعی و جانبی بسیاری نیز شکل گرفته و تأثیرات ارزشمندی بر ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی منطقه دارد.

وی افزود: تکمیل و بهره برداری از این پروژه به رونق اقتصادی منطقه کمک کرده و به گسترش حوزه خدمات شهری می انجامد؛ از این رو انتظار داریم اجرای این پروژه با جدیت ادامه یابد و فرمانداری دولت از این پروژه و سایر پروژه های اثر بخش نفت حمایت تمام و کمال خواهد داشت.

اسحق مرادی، فرماندار شهرستان هفتکل نیز طی سخنان کوتاهی در این مراسم به بیان مشکلات و نیازهای این شهرستان پرداخت و ضمن تقدیر از اقدامات پیشین نفت خواستار مشارکت در اجرای برخی پروژه ها همانند احداث مسجد، بهسازی ورودی و خروجی شهر هفتکل، احداث زمین های ورزشی – اصلاح جاده بخش رغیوه و غیره شد.