تعمیرات اساسی مرکز اندازه‌گیری خانگیران پایان یافت

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق از پایان موفق و بدون حادثه تعمیرات اساسی مرکز اندازه‌گیری (CMF) خانگیران خبر داد.

به گزارش خبرنگار به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، فرشید خیبری، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق ضمن بیان اهمیت و تشریح اقدام‌ها در تعمیرات اساسی مرکز اندازه‌گیری خانگیران گفت: با توجه به اهمیت تعمیرات اساسی مرکز اندازه‌گیری خانگیران و اینکه انجام این تعمیرات مستلزم قطع کامل جریان گاز است، از چند ماه پیش با هماهنگی شرکت‌های پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، برنامه‌ریزی تلفیقی، نظارت بر تولید، نفت مناطق مرکزی ایران، عملیات انتقال گاز و شرکت ملی گاز ایران در کمترین زمان ممکن برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: این تعمیرات از ساعات آغازین روز ۲۶ مردادماه امسال آغاز و طبق برنامه در روز ۳۰ مردادماه با انجام بیش از ۴۰۰ مورد درخواست کار تعمیراتی شامل اضطراری، اصلاحی، پیشگیرانه و صرف ۳ هزار و ۴۰۰ نفر ساعت با موفقیت پایان یافت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق، تعویض و نصب مخزن جدید مایعات گازی را مهم‌ترین بخش تعمیرات امسال دانست و بیان کرد: جداسازی و خارج کردن مخزن قدیمی مایعات گازی پس از ۳۸ سال و سرویس و جابه‌جایی و نصب و اتصال مخزن جدید، مهم‌ترین بخش کار در تعمیرات امسال بود که با برنامه‌ریزی درست و تلاش شبانه‌روزی همکاران انجام شد.

خیبری با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی دقیق و اجرای به‌موقع همه فعالیت‌ها افزود: تعمیرات اساسی مرکز اندازه‌گیری، فعالیتی است که حد اعلای کار گروهی در منطقه را به نمایش می‌گذارد و همه فعالیت‌ها با برنامه‌ریزی پیشین و هماهنگی کامل واحدهای تعمیراتی، نظارتی و پشتیبانی انجام می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم رعایت کامل نکات ایمنی و بهداشتی گفت: در مدت تعمیرات اساسی همه اقدام‌ها با هماهنگی و نظارت کامل واحد اچ‌اس‌ئی انجام و شاخص‌های ایمنی و بهداشتی برای جلوگیری از بروز حادثه و نیز شیوع بیماری کرونا رعایت شده است.