نخستین همایش پدافند غیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با هدف افزایش آگاهی کارکنان این مجتمع با موضوع پدافند غیرعامل و شعار «پدافند غیرعامل، حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار به نقل از شرکت ملی گاز، مسعود حسنی، مدیر عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: یکی از شعارهای مطرح شده در هفته پدافند غیرعامل، حصول اطمینان و آمادگی در شرایط بحرانی است و مجتمع گاز پارس جنوبی نیز باید این آمادگی را برای مقابله با حوادث داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف پدافند غیرعامل، افزایش پایداری و تاب‌آوری سیستم است، افزود: اینکه بگوییم، در مقابل هیچ حادثه‌ای مشکلی نخواهیم داشت، سخن درستی نیست اما باید بدانیم چگونه با تبعات یک حادثه مقابله کنیم و مشکلات آن را به حداقل برسانیم.

حسنی با تاکید بر لزوم توجه به مفاد اقتصاد مقاومتی برای غلبه بر مشکلات و بحران ها، اظهار کرد: شناسایی تهدیدها یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه پدافند غیرعامل است، همچنین داشتن شناخت کافی نسبت به موضوعات از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا تا زمانی که شناخت کامل نسبت به یک موضوع نداشته باشیم، به راه‌های مقابله با آن نیز دست نخواهیم یافت.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: امروز در کشور در حوزه پدافند غیرعامل اساتید و نفرات بسیار خبره‌ای داریم، با وجود آنکه کارهای زیادی در این زمینه انجام شده ولی متأسفانه در حوزه پدافند غیرعامل در صنعت نفت هنوز اطلاعات کامل نیست، چراکه صنعت نفت بسیار پیچیده و متنوع است.

وی افزود: لازم است همکاران ما در صنعت نفت در رابطه با پدافند غیرعامل اطلاعات لازم کسب کنند که بهترین راه استفاده از متخصصان حوزه پدافند غیرعامل و دانش آن‌ها به‌عنوان مشاور است.

بر پایه این گزارش در چشم‌انداز ۱۴۰۴، مجتمع گاز پارس جنوبی بزرگترین و سرآمدترین شرکت منطقه در حوزه گاز خواهد بود و تولید، محیط زیست، کاهش مصرف انرژی و منابع و بهای تمام‌شده محصولات به‌عنوان اهداف استراتژیک این شرکت دنبال می‌شود.