افزایش ظرفیت تولید نفت در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ساخت قطعه‌ای کاربردی در نفت و گاز آغاجاری، انجام تعمیرات اساسی ایستگاه تقویت فشار گاز آسماری مجتمع صنعتی شماره ۳ نفت و گاز مارون، اعلام اولویت‌های کاری امسال شرکت پایانه‌های نفتی ایران و کلنگ‌زنی یک پروژه عام‌المنفعه در این شرکت، تازه‌های خبری شرکت ملی نفت ایران در هفتم اردیبهشت‌ماه امسال است.

**شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از افزایش ۱۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت تولید نفت این شرکت در ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به ابتدای سال ۹۸ خبر داد و اعلام کرد: این افزایش ظرفیت با حداکثر صرفه‌جویی، حداکثرسازی اقدام‌های چاه‌محور و راه‌اندازی چاه‌های توسعه‌ای و انجام اقدام‌های ترمیمی و تعمیری روی چاه‌ها حاصل شده است.

**شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری اعلام کرد متخصصان اداره نگهداری و تعمیرات این شرکت با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان، موفق به طراحی و ساخت قطعه بالانس پیستون کمپرسورهای گازی بورسینگ مدل GC/355/8 در ایستگاه تزریق گاز ۶۰۰ کرنج شده‌اند. بالانس پیستون از جمله قطعات بسیار حساس، با تکنولوژی بالا و متالوژی خاص است که در این نوع کمپرسورهای گازی استفاده می‌شود و با راه‌اندازی کمپرسور گازی مورد اشاره، امکان تزریق گاز به مخزن کرنج به میزان ۵٠٠ میلیون فوت مکعب در روز فراهم شده است. هم‌اکنون بیش از ۵۳۰ ساعت است که این کمپرسور با شرایط مطلوب دمایی و ارتعاشی در مدار تولید قرار دارد.

**شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون از انجام تعمیرات اساسی ایستگاه تقویت فشار گاز آسماری مجتمع صنعتی شماره ۳ این شرکت خبر داد: این تعمیرات که نخستین پروژه تعمیرات اساسی مارون در سال جاری به شمار می‌رود، طی ۱۵ روز کاری با رعایت همه استانداردهای  ایمنی و زیست‌محیطی انجام شد.

**شرکت ملی نفت ایران در گزارشی، اولویت‌های کاری سال جاری شرکت پایانه‌های نفتی ایران را برشمرد که تداوم ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام، ادامه و پیگیری اجرای پروژه‌های فعال مانند تعمیرات مخزن یک میلیون بشکه‌ای شماره ۲۶، مخزن شماره ۶ و اسکله غربی، ادامه روند صرفه‌جویی در هزینه‌های غیرضروری، آموزش هدفمند و موثر نیروی انسانی و اجرای نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی از جمله آنهاست.

**شرکت پایانه‌های نفتی ایران از آغاز عملیات اجرایی تکمیل جاده دسترسی حدفاصل کوی فرهنگیان تا انتهای باند فرودگاه شهدای خارک خبر داد. کلنگ این پروژه عام‌المنفعه دیروز (۶ اردیبهشت) بر زمین خورد. طول مسیر این قسمت از جاده کمربندی حدود یک کیلومتر و به عرض ١٣ متر سواره رو، ٢ متر شانه خاکی در طرفین، اجرای کانال دفع آب‌های سطحی و کالورت‌های عرضی خواهد بود.

**مشارکت ۲۵ میلیارد ریالی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان استان بوشهر با قدردانی اداره کل آموزش و پرورش بوشهر از این سازمان همراه شد. صنعت نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، ۱۰ میلیارد ریال هم برای اجرای طرح روستامرکزی در اختیار آموزش و پرورش شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر قرار داده است