رئیس سازمان بورس و اوراق و بهادار:
بیش از یک‌سوم بورس تهران به حوزه انرژی و محصولات پتروشیمی اختصاص دارد
بیش از یک‌سوم بورس تهران به حوزه انرژی و محصولات پتروشیمی اختصاص دارد

رئیس سازمان بورس و اوراق و بهادار با بیان اینکه این سازمان با قدرت پیگیری‌های خود را درباره عرضه همه محصولاتی که امکان دارد در بازار پذیرش شوند انجام خواهد داد، گفت: بیش از یک‌سوم بورس تهران به حوزه انرژی و محصولات پتروشیمی و شیمیایی اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار، مجید عشقی امروز (چهارشنبه، ۱۸ اسفندماه) در آیین رونمایی از بازار معاملات قراردادهای آتی نفتا و متانول در بورس انرژی گفت: باید از تلاش مدیرعامل بورس انرژی و دیگر مسئولان در راه‌اندازی تابلو معاملات قراردادهای آتی نفتا و متانول در بورس انرژی ایران قدردانی شود زیرا با این اقدام تلاش شد زنجیره ابزارها در حوزه بورس انرژی تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه بحث شفافیت در انجام معاملات در حوزه کالایی مسیری بی‌بازگشت است و باید با قدرت این مسیر را ادامه دهیم، افزود: در طول این سال‌ها بورس کالا و انرژی کمک زیادی را به اقتصاد کشور داشت و شرکت‌هایی که توانسته‌اند محصولات خود را در بورس‌های کالایی عرضه کنند از جهات مختلف منتفع شدند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: بیش از یک‌سوم بورس تهران در حوزه انرژی و محصولات پتروشیمی و شیمیایی است، در فرابورس نیز عددی نزدیک به این وجود دارد و وقتی محصولات این شرکت‌ها معاملات خود را در یک فضای شفاف و رقابتی عرضه می‌کنند از نظر نظارتی و مسائل حاشیه‌ای آسوده‌خاطر هستیم که کالاهای خود را با قیمت منصفانه و دقیق به فروش می‌رسانند.

عشقی اظهار کرد: سازمان بورس با قدرت پیگیری‌های خود را درباره عرضه همه محصولاتی که امکان دارد در بازار پذیرش شوند انجام خواهد داد و این اتفاق را تا پذیرش و معامله همه کالاها و نیز تکمیل زنجیره ابزارها پیگیری می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه تا جایی که بتوان ابزارها را در بازارهای کالایی و فیزیکی، همچنین اوراق بهادار و قراردادهای آتی گسترش خواهیم داد، گفت: واقعیت این است برای گاز طبیعی باید قیمت منطقه‌ای خود را داشته باشیم تا نیاز نباشد مرجع قیمتی جایی باشد که تولیدکننده گاز نیست و از این طریق مشکلاتی را برای خود ایجاد کنیم.