نخستین گردهمایی جوانان توسعه گرای صنعت نفت با حضور جمعی از مدیران، کارشناسان، دانشجویان و فارغ التحصیلان حوزه انرژی در دمحل دانشگاه شریف با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار، متن بیانیه پایانی نخستین گردهمایی جوانان توسعه گرای صنعت نفت که عصر روز سه‌شنبه (دهم مردادماه) در دانشگاه شریف برگزار شد به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر روحانی

رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران

سرمایه عظیم صنعت نفت ایران تحت مدیریت مدیران ارشد، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان این صنعت قرار دارد، به جرات می‌توان گفت کارآمدی در این بخش، نقش بسیار مهمی در مدیریت سرمایه‌های کلان کشور دارد. دور اندیشی و نگاه استراتژیک به این مهم، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای تربیت مدیران آینده و جوانگرایی در این صنعت را ضروری می‎نماید.
حضور گسترده جوانان دانش آموخته ایرانی در همه عرصه‌های آموزشی، پژوهشی، مهندسی، ساخت، سرمایه گذاری، تولید و بازار صنعت نفت کشور، نشان از توانمندی‌های ارزشمند این نسل و مایه افتخار و نقطه اتکا و اعتماد ملت در اداره این صنعت است.

جوانان ایرانی همواره در کسب آخرین دستاوردهای علمی در معتبرترین مراکز علمی کوشا بوده‌اند و با استفاده از تجارب موجود در بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی، در عرصه‌های بین المللی و رقابتی خوش درخشیده‌اند.

امروز نسل جوان در همه دانشگاه‌ها، شرکت‌های خصوصی، مراکز پژوهشی، شرکت ملی نفت و وزارت نفت با احساس مسئولیت نسبت به حال و آینده صنعت نفت، مطالبه‌گر توسعه همه‌جانبه و پایدار این صنعت از دولت و وزیر آینده نفت است. آنها از خود این توانمندی را می‌بینند که با به‌دست گرفتن کارها و مدیریت امور و نشان دادن توانمندی‌های خود بتوانند همراه مدیران صاحب تجربه به سرعت رشد این صنعت بیفزایند.

رشد صنعت نفت کشور نیازمند به‌کارگیری همه ظرفیت‌های موجود برای توسعه میادین نفت و گاز، پالایش و فرآورش محصولات نفتی و گازی و صنعت پتروشیمی و شیمیایی است و توسعه پایدار در این صنعت محقق نخواهد شد مگر اینکه قوای سه‌گانه کشور فضای امینت سرمایه‌گذاری و کسب و کار را با تصویب سیاست‌ها و مقررات و تقویت سازمان‌های مدیریتی وتنظیم‌گری بهبود ببخشند، از رفتارهای غیر رقابتی جلوگیری نمایند، حضور قوی‌تر شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی را در صنعت نفت فراهم آوردند و مشارکت‌های خارجی- ایرانی و جلب سرمایه گذاری خارجی را تضمین نمایند.

از رئیس جمهور محترم کشور انتظار می رود در تشکیل کابینه جدید، مطالبات بخش جوان صنعت نفت را در نظر بگیرند و کسی را به عنوان متصدی وزارت نفت انتخاب کنند که توانمندی و شایستگی خود را در طول سال‌های پر فراز و نشیب صنعت نفت از خود نشان داده باشد و به نقش و رشد حضور جوانان، بخش خصوصی، تشکل‌ها و دانشگاه‌ها در صنعت نفت باور داشته باشد.

ما امضا کنندگان این بیانیه جمعی از جوانان توسعه گرای نفت هستیم که در حال حاضر این شایستگی ها را در جناب آقای مهندس زنگنه می بینیم که به عنوان با سابقه‌ترین وزیر جمهوری اسلامی و جهادگری وارسته، انقلابی، پاک دست و از چهره‌های دانشگاهی و اجرایی کشور، سکان هدایت صنعت نفت را برعهده بگیرد و اطمینان داریم که ایشان با باور به توانمندی جوانان، زمینه استفاده از همه جوانان شایسته را در مدیریت صنعت نفت فراهم خواهند کرد.»